9 308 läst ·
100 svar
9k läst
100 svar
Projekt: Robust hemmanätverk och trådade sensorer
Jodå, cron-jobbet finns i dem (UAP-AC-Lite).MathiasS skrev:
Edit: en kompis har det i sina APor också.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 298 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 298 inlägg
Men funktionen för en watchdog är ju att lösa ut om det är något fel som gör att mjukvaran har hängt sig.pacman42 skrev:
Så om man måste starta om dom så finns det ju ett fel i dom som man har åtgärdat med att starta om dom.
Gissar på att det är en timer som felar och man startar om innan timern är klar.
Så att säga att dom är stabila är ju rätt fel.
Och då kanske de inte är så "stabila" längre... Men provapacman42 skrev:
Men nu har vi kommit lite väl långt från TS tråd. Förlåt TS
Finns väl redan ström där? Känns konstigt att dra ut ström då dit. En extra PSA eller liknande så är man på banan.pacman42 skrev:
Har själv en Unifi U6 Pro som just nu ligger på 169d 22h 8m i upptid. All annan utrustning är kortare tid då dom säkert uppdaterat sig lite då och då, ligger på 6-43 dagar just nu.
Det finns inget eluttag där och ingenstans jag kan plocka ström heller. Men jag har ett extra rör till min central så det blir en säkring i min central och sedan FK ut till mätarskåpet.Purre skrev:
Har du en elmätare har du ström att ta utav. Det finns alltid kopplingsplintar efter elmätaren som går att koppla in sig på. Sätter man då en PSA från den punkten så är man hemma.pacman42 skrev:
Nej, det gör det inte. I mitt skåp går inkommande ledning till en plomberad säkringsbox med huvudsäkringar, från den till den plomberade elmätaren, och från elmätaren går en kabel direkt till elcentralen inne i huset.Purre skrev:
Isf har både jag och min syster lyxigt för båda vi två kommer åt utgående kabel från elmätaren som då har en skarvpunkt vid mätaren. Ingen plombering på den delen heller eftersom det ändå inte går att manipulera elmätaren på något sätt där.
Typ sådant här skåp där övre fältet där HB sitter är fastighetsägarens del och ingen plombering eftersom det ändå inte tillför något. De tre säkringarna är så klart plomberade då dom sitter innan mätaren.
Typ sådant här skåp där övre fältet där HB sitter är fastighetsägarens del och ingen plombering eftersom det ändå inte tillför något. De tre säkringarna är så klart plomberade då dom sitter innan mätaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan ju inte skarva in på utgående kabel med mindre än att du har samma grovlek och sedan säkrar av bakom. Då är FK från centralen enkelt i jämförelse.Purre skrev:
Isf har både jag och min syster lyxigt för båda vi två kommer åt utgående kabel från elmätaren som då har en skarvpunkt vid mätaren. Ingen plombering på den delen heller eftersom det ändå inte går att manipulera elmätaren på något sätt där.
[bild]
Som jag dock skrivit tidigare, det är plomberat i mitt skåp. Jag kommer inte åt.Purre skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hus-dagbok, projektbok eller liknande?
Övrigt husrelaterat -
Hänga 20kg projektor i enkelgipstak, med Molly
Byggmaterial & Byggteknik -
Projekt: Infinitypool med öppningsbar gavel, tak och anslutet poolhus
Pool -
Arrendeavgift för byggprojekt
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -