854 867 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Medlem
· Blekinge
· 12 214 inlägg
Hittade tid att blåsa rent med högtrycken i två omgångar och bära bort lite grus/lera/sten. När det var gjort hittade jag också lite nya sprickor som jag var tvungen att bända lite i och vips så lossnade några block till.
Markerar berget lite till, nu är det inte mycket kvar. Det sista tar jag nog med elmaskin när jag hinner. Förhoppningsvis är grannarna bortresta i samband med jul några dagar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Markerar berget lite till, nu är det inte mycket kvar. Det sista tar jag nog med elmaskin när jag hinner. Förhoppningsvis är grannarna bortresta i samband med jul några dagar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skrotat lite mer idag. Bland annat fick jag bort ett par stora block genom att bila loss dem. Det fanns redan tunna sprickor på flera sidor så jag misstänkte att de var nästan lösa och med stora bilmaskinen och tre spett till den gick det att "bända" loss det sista. Väldigt tillfredsställande.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den här biten gick jag dock bet på. Stenhårt och det spricker bara tunna sjok så man kör fast med kilarna. Otroligt irriterande. Fick till slut loss alla kilar förutom tre, de får nu sitta tills jag kommer på en bättre plan. Troligen involverar den inköp av lite längre borr och användning av snigeldynamit. Jag vill helst klara mig utan att hyra stor maskin igen, bland annat för att det är svårt att komma åt med en sådan ändå.
Jag har övervägt att göra lite krut också. Bara en liten puff. För att se vad som händer...
Redigerat:
Jag hade en kemilärare som blandade lite substanser i skolan för att ta bort en stubbe på sin tomt med en liten puff. Ingen vet var den stubben landade men teorin är att den hamnade i närliggande sjön och det behövde bytas rätt många fönsterrutor i kringliggande husen. Ta det lugnt med krut i källaren ...tommib skrev:
[bild]
Skrotat lite mer idag. Bland annat fick jag bort ett par stora block genom att bila loss dem. Det fanns redan tunna sprickor på flera sidor så jag misstänkte att de var nästan lösa och med stora bilmaskinen och tre spett till den gick det att "bända" loss det sista. Väldigt tillfredsställande.
[bild]
[bild]
Den här biten gick jag dock bet på. Stenhårt och det spricker bara tunna sjok så man kör fast med kilarna. Otroligt irriterande. Fick till slut loss alla kilar förutom tre, de får nu sitta tills jag kommer på en bättre plan. Troligen involverar den inköp av lite längre borr och användning av snigeldynamit. Jag vill helst klara mig utan att hyra stor maskin igen, bland annat för att det är svårt att komma åt med en sådan ändå.
Jag har övervägt att göra lite krut också. Bara en liten puff. För att se vad som händer...Det är förmodligen en dålig idé dock eftersom jag inte har någon egentlig möjlighet att testa på annan plats först.
Polisen klarade ju inte av att gripa de som sprängde bomben på östermalm, trots att det var 50 meter från skyddobjektet SVT och filmades.tommib skrev:
Så.... Jag tror att de garanterat kommer sätta alla tillgängliga resurser på att gripa dig. Visa upp dig på TV som ett sätt att nu tar man "gängen som spränger på allvar och har lyckats gripa masterminden".
(Det hade varit roligt om jag bara skojjade ovan men.... Som normalt laglydig privatperson ska man verkligen passa sig då polisen vekrligen vill statuera exempel och få in statistik att de lyckas nån gång...)
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 886 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 886 inlägg
Nu vet jag inte hur kilarna sitter. Men lägg ett eller flera snitt med vinkelslipen nära kilarna. Ta sedan bilningshammaren och bearbeta snitten med den så kanske kilarna lossnar.tommib skrev:
Denna metod har räddat mig några gånger.