Förstår inte hur du lyckas ha ett aktivt gruvschakt i källaren under tre års tid utan klagomål på oljud :)

• Gilla
  • Haha
ccByggerBunker och 5 till
  • Laddar…
tommib
Bra grannar samt rimligt valda tidpunkter för oljudet :)

• Gilla
ati
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]
Som att vänta på en julklapp :)

Måste dock utveckla mina gruvdriftsmetoder lite. Jag upptäckte nu att jag inte får rent vissa hål från vatten helt med mitt blåsrör. Detta späder ut snigeldynamiten så att den blir verkningslös. Måste hitta på ett nytt sätt att få torrt således innan jag laddar i mer.
Så här i retrospekt är det detta som hände i ett par hål i förra gruppen också utan att jag fattade det.
Sugrör. Om det är tillräckligt långt får du inget vatten i halsen.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Fulkemisten
Behöver du bli av med sprängsten? Skulle behöva lite. Ska bygga lite murar. Om det inte blir nån andravåg som sagt. PMa i så fall.

• Gilla
Mellansvedis
  • Laddar…
Fulkemisten
  • Wow
Tule54
  • Laddar…
tommib
Fick lite hjälp idag. Tog ca 45 min att baxa upp högen. Hade jag varit själv hade det tagit mer än en dag tror jag.

Hög med blandade stenblock på gräsmatta framför ett svart staket och gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är det matdags

En tallrik med råa kryddade biffar redo för tillagning.
Skapa konto

• Gilla
Ramnemark och 6 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Fick lite hjälp idag. Tog ca 45 min att baxa upp högen. Hade jag varit själv hade det tagit mer än en dag tror jag.

[bild]

Nu är det matdags

[bild]
Var inte du något läkaraktigt? Jag antar att du rekommenderar att vara två och inte äta måltiden ensamt.

• Gilla
  • Haha
Christian Gottlow och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Var inte du något läkaraktigt? Jag antar att du rekommenderar att vara två och inte äta måltiden ensamt.
Jag gissar på att han spränger gallsten till vardags:thinking:

• Gilla
anna2 och 3 till
  • Laddar…
tommib
Mjo.. Vi var ju två som åt, hälften är kvar (åh nej, grillat till lunch imorgon) och vi hade till och med grönsaker till.

Grejen med köttet är väl att om någon kommer och hjälper mig att kasta ut några ton sten så ska inte maten ta slut innan alla är mätta och nöjda.

• Gilla
daneelosters och 7 till
  • Laddar…
tommib
En delvis återfylld byggarbetsplats med provmonterade dräneringsrör, varav ett långt orange, i en grusig och stenig miljö.
Skapa konto

Orange dräneringsrör provmonterade i en utgrävd byggarbetsplats med grus och sten, betongväggar och trästöd.
Skapa konto

Ett delvis återfyllt källarutrymme med provmonterat orange dräneringsrör och svart slang mot en betongvägg.
Skapa konto

Återfyllning och provmontering av dräneringsrör i byggprojekt, inklusive långt orange rör och svart slang.
Skapa konto

Återfyllt lite mer och provmonterat lite dräneringsrör och annat. De långa orange röret är för att kunna få upp slangarna från pumpgropen på ett vettigt sätt som inte är mitt i rummet. Det korta är för att kunna göra samma grej åt andra hållet om det blir nödvändigt av något skäl alternativt att kunna ha ett avlopp i rummet bredvid för att kunna tömma värmesystemet och liknande.

• Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
tommib
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du behöver inte spräcka fjällen för vår skull, men gör du det så glöm inte bilder!
Vy över fjällterräng med personens fötter i förgrunden och kopp bredvid på marken.
Skapa konto

Ser inte den där vänstra toppen lite onödigt hög ut?

• Gilla
  • Haha
Odlema och 27 till
  • Laddar…
tommib
Betongyta markerad med röda streck och prickar för rivning, omgiven av grus och rör.
Skapa konto

Marked for destruction...

Tror inte att jag hinner med allt imorgon, hoppas på att hinna ca hälften om det går bra. Lite logistikstrul med bil samt svårt att få tag på bergborrmaskin i Stockholm. Helt slut på Cramo sa de, men jag undrar om det är för att jag är en simpel privatkund.

• Gilla
  • Wow
AMR74 och 6 till
  • Laddar…
Söker du koncession hos bergsstaten får du nog hyra de bästa maskinerna!

• Haha
kest
  • Laddar…
tommib
Lycka! Fick tag på en maskin med vattenspolning. Får se om det är så mycket bättre som jag tror att det är. Nackdelen är att den inte är avvibrerad på samma sätt som den förra (eller har ljuddämpare). Jag fick dock med en borrvikt så nu ska jag testa det också.

Lovat grannarna att inte starta före 0900 så en stund kvar, sen är det ner till gruvan....

• Gilla
  • Älska
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Det är en bra tid. De väljer ju ändå själva att bo granne med "den där som bygger HELA tiden". Jag brukar också vänta till 0900 och sedan viska "Am I not merciful" för mig själv... KONTAKT!

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.