854 847 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Medlem
· Blekinge
· 12 210 inlägg
Sugrör. Om det är tillräckligt långt får du inget vatten i halsen.tommib skrev:
[bild]
Som att vänta på en julklapp
Måste dock utveckla mina gruvdriftsmetoder lite. Jag upptäckte nu att jag inte får rent vissa hål från vatten helt med mitt blåsrör. Detta späder ut snigeldynamiten så att den blir verkningslös. Måste hitta på ett nytt sätt att få torrt således innan jag laddar i mer.
Så här i retrospekt är det detta som hände i ett par hål i förra gruppen också utan att jag fattade det.
För oss som gillar sten.
http://sisyfos-och-stenen.blogspot.com/?m=1
En sjuk blogg om och av en man som staplat ölandssten i bortåt 20 år och gjort om hela tomten till ett tempel helgat stenen.
http://sisyfos-och-stenen.blogspot.com/?m=1
En sjuk blogg om och av en man som staplat ölandssten i bortåt 20 år och gjort om hela tomten till ett tempel helgat stenen.
Fick lite hjälp idag. Tog ca 45 min att baxa upp högen. Hade jag varit själv hade det tagit mer än en dag tror jag.
Nu är det matdags
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är det matdags
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Blekinge
· 12 210 inlägg
Mjo.. Vi var ju två som åt, hälften är kvar (åh nej, grillat till lunch imorgon) och vi hade till och med grönsaker till.
Grejen med köttet är väl att om någon kommer och hjälper mig att kasta ut några ton sten så ska inte maten ta slut innan alla är mätta och nöjda.
Grejen med köttet är väl att om någon kommer och hjälper mig att kasta ut några ton sten så ska inte maten ta slut innan alla är mätta och nöjda.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Återfyllt lite mer och provmonterat lite dräneringsrör och annat. De långa orange röret är för att kunna få upp slangarna från pumpgropen på ett vettigt sätt som inte är mitt i rummet. Det korta är för att kunna göra samma grej åt andra hållet om det blir nödvändigt av något skäl alternativt att kunna ha ett avlopp i rummet bredvid för att kunna tömma värmesystemet och liknande.
Logga in
Skapa konto
Marked for destruction...
Tror inte att jag hinner med allt imorgon, hoppas på att hinna ca hälften om det går bra. Lite logistikstrul med bil samt svårt att få tag på bergborrmaskin i Stockholm. Helt slut på Cramo sa de, men jag undrar om det är för att jag är en simpel privatkund.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 179 inlägg
Söker du koncession hos bergsstaten får du nog hyra de bästa maskinerna!
Lycka! Fick tag på en maskin med vattenspolning. Får se om det är så mycket bättre som jag tror att det är. Nackdelen är att den inte är avvibrerad på samma sätt som den förra (eller har ljuddämpare). Jag fick dock med en borrvikt så nu ska jag testa det också.
Lovat grannarna att inte starta före 0900 så en stund kvar, sen är det ner till gruvan....
Lovat grannarna att inte starta före 0900 så en stund kvar, sen är det ner till gruvan....