854 818 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjyvstartade lite på nästa veckas projekt och motionerade stora bilmaskinen lite. Nu är det spräckt/borrat/bilat en ränna från den översta vattensamligen och den kan äntligen dräneras. Dessutom har det blivit en bra pall till att ladda de sista hålen i berghällen.
Logga in
Skapa konto
Bjuder på en lerig selfie också. Glad fredag på er!
Eller hur! Jag hade min innan det blev mode dock.
På jobbet kör jag faktiskt med Skyddsmask 90, den är bekväm och täcker hela ansiktet.
Amdra gillar dock den där, med tillägg av visir. Jag tyckte det blev omöjligt varmt med visir + halvmask.
På jobbet kör jag faktiskt med Skyddsmask 90, den är bekväm och täcker hela ansiktet.
Amdra gillar dock den där, med tillägg av visir. Jag tyckte det blev omöjligt varmt med visir + halvmask.
Logga in
Skapa konto
Som att vänta på en julklapp
Måste dock utveckla mina gruvdriftsmetoder lite. Jag upptäckte nu att jag inte får rent vissa hål från vatten helt med mitt blåsrör. Detta späder ut snigeldynamiten så att den blir verkningslös. Måste hitta på ett nytt sätt att få torrt således innan jag laddar i mer.
Så här i retrospekt är det detta som hände i ett par hål i förra gruppen också utan att jag fattade det.
Kan du inte ha nåt ”korvskinn” till snigeldynamiten som tränger undan vattnet när du fyller upp skinnet med snigeldynamit?
exakt hur detta ska gå till eller vad för ”korvskinn” som passar lämnar jag därhän.
exakt hur detta ska gå till eller vad för ”korvskinn” som passar lämnar jag därhän.
Varmluftspistol var ett intressant förslag men det tar nog för lång tid. Jag var mer inne på en hemmabyggd doppvärmare modell "large" men då hamnar jag nog i Värsta elkopplingen.
Jag har lite 30 mm VP-rör hemma så jag kanske bygger något av det.
Förslaget ovan från kest var väldigt bra men hur ska man implementera det i praktiken? Det är illa nog att balansera hinken med två händer och sikta ner i hålet, blir ännu värre om jag ska hålla i ett rör och en tratt också. Dessutom rinner det så dåligt genom tratten.
Jag har lite 30 mm VP-rör hemma så jag kanske bygger något av det.
Förslaget ovan från kest var väldigt bra men hur ska man implementera det i praktiken? Det är illa nog att balansera hinken med två händer och sikta ner i hålet, blir ännu värre om jag ska hålla i ett rör och en tratt också. Dessutom rinner det så dåligt genom tratten.
Ett grövre VP-rör fasttejpat i tratten. någon halvmeter högt, så det skapas lite tryck.
En i botten uppskuren dunk tex, en bit på utsidan dunken o ner på röret och silvertape löser allt.
Fyll dunken med en skopa och lyft långsamt.
En i botten uppskuren dunk tex, en bit på utsidan dunken o ner på röret och silvertape löser allt.
Fyll dunken med en skopa och lyft långsamt.
Produkter som diskuteras: "looft"
Looftlighter Classic grill- & braständare
Perfekt glöd på 60 sekunder
639 kr inkl moms
679 kr
Läs mer
Börja med att blåsa ur hålet med ett så grovt rör som möjligt 25 alt 32 mm så att det blir så nära håldiametern som möjligt. Alternativet är en grovdammsugare som klarar vatten.
är det mycket vattenföring så är det bottenfyllning som gäller.
är det mycket vattenföring så är det bottenfyllning som gäller.