Hej och gott nytt år!
Jag har letat hjälp på nätet utan att helt finna svar på mina frågor men tror jag har hittat ett forum där svaren finns. Bakgrunden är att jag skall bygga en innervägg med dörr i. Jag är total idiot vad gäller byggteknik men har tillräckliga kunskaper vad gäller verktyg och handhavande. Detta projekt innehåller dock en hel del försvårande omständigheter som jag inte kan lösa på egen hand.
Vad skall byggas?
En innervägg som är totalt 140 cm lång, 240 cm hög. I denna vägg skall det även finnas en dörr utan tröskel. Väggen skall gå snett från en vägg till en annan, se bild. I väggarna där den ska fästas sitter idag metallregel och gips. Golvet är laminat och jag hade väldigt gärna undvikit att förstöra golvet då jag i framtiden evt vill kunna ta bort väggen igen. Taket är enkel gips. Väggen till vänster på bilden är 10 cm tjock och jag vill därför att den nya väggen skall matcha den tjockleken för att förenkla spackling och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur hade ni gjort? Hur fäster jag de nya reglarna i metallreglarna? Är det ens möjligt att genomföra detta projekt utan att förstöra mitt golv?
Tacksam för alla tips, materialval osv. Får helt enkelt inte ihop det i mitt huvud...
God fortsättning
Väggsson