16 205 läst ·
63 svar
16k läst
63 svar
Projekt "Drömkåken" 2016
Ang källaren så tänkte jag hyra en väggslip och slipa av den gamla färgen som är tät och inte andas. Har dock tyvärr inte hittat nån maskinuthyrningsfirma i närheten som hyr ut en större bläster modell högtryckstvätt-lookalike 
Vet att när far min hade en blästrare från blästermäster hemma hos dem för att blästra grunden så hade den killen med en sådan typ av bläster så det hade ju varit smutt att få tag på
Vet att när far min hade en blästrare från blästermäster hemma hos dem för att blästra grunden så hade den killen med en sådan typ av bläster så det hade ju varit smutt att få tag på
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Kör glasskivor istället. Då kan du byta kräk mönster mot vad du vill när du blir less. Enklare att göra rent dessutom än kakel. Vi har själva glasskiva som är måttbeställda hos glasmästare.h02sld skrev:
Idén är inte så tokig (tycker det är supersnygga i nya kök), men det känns som glas är för modernt i gamla hus.. (oavsett vad man väljer att ha bakom glasskivan). Jag var väldigt sugen på det (glas alltså).. men jag kan inte själv tycka att det ser gammeldags ut - hur jag än vrider o vänder på det (tyvärr)..Mattias_Jo1 skrev:
..i vårt tidigare hus (70tal) hade det passat utmärkt!
Jag själv har valt panel precis, trots att jag vet hur svårt det blir att göra rent bakom spisen.. :x
Ha en trevlig dag,
Med vänlig hälsning, Sandra
Ang glas så är nog inte idén dum alls, men jag har en känsla av att det inte kommer passa alls med hur vi har tänkt att huset ska bli då vi söker en mix av det gamla och det nya.
Glasskivor blir nog svårt att sälja in, och jag är nog personligen inget fan av det heller. Jag kör nog hellre på ett schysst kakel med en bra fog som inte blir ful över tid (som vita fogar kan bli)
Glasskivor blir nog svårt att sälja in, och jag är nog personligen inget fan av det heller. Jag kör nog hellre på ett schysst kakel med en bra fog som inte blir ful över tid (som vita fogar kan bli)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden