Elen inkopplad, bara golvet kvar sen in med kommod, toa, blandare.mm. Blir ett varmt gött bad med champagne i glaset om typ 2-3 veckor 🥳 En man i kostym håller ett vinglas och ler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Octavianus och 3 till
  • Laddar…
Bilder

• Renoverat rum med paneltak, infällda lampor, runt upplyst spegel på råputsad vägg, mönstrad kakel, kablar och verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Vägg med dekorativa kakelplattor, ett dubbeluttag och en gul elkabel.
    Skapa konto
  • Gilla
Coolman och 1 till
  • Laddar…
Nu vart kuvertskärningen lagd med fix, primat resten så kan vi fortsätta med resterande golv imorgon 👌

• Golvet visar nyfixerad kuvertskärning med fyrkantiga kakelplattor och ett golvavlopp, redo för fortsatt arbete.
    Skapa konto
  • Del av badrum under renovering med nylagd kuvertskärning på golvet. Väggar med mönstrat kakel, resten av golvet är primat.
    Skapa konto
  • Gilla
Filuran och 3 till
  • Laddar…
Lite mer än halva golvet lagt idag, förhoppningen är att blir klar i veckan så vi att vi kan foga till helgen, badpremiär blir förhoppningsvis v.44 🥳🥂

• Halvlagt badrumsgolv med stora kakelplattor och karmar, väggarna har mönstrade kakelplattor. Planerade fogar syns mellan plattorna.
    Skapa konto
  • Klinkergolv under läggning i badrum, med orange kakelkryss och grönt väggkakel mönstrat med vita cirklar. Verktyg och hink på golvet.
    Skapa konto
  • Golvläggning pågår i badrum, ungefär hälften färdigt. Plattor monteras med distanser, väggarna har grönt mönster. Tom målarhink synlig.
    Skapa konto
  • Gilla
Fru Uggla och 3 till
  • Laddar…
S
Otroligt imponerande. Vad har du för bakgrund inom bygg?

• Gilla
DiverPro
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Otroligt imponerande. Vad har du för bakgrund inom bygg?
Tackar, har ingen bakgrund alls faktiskt inom bygg, men gillar att bygga/renovera och detta mitt sjätte badrum jag gör själv. Så man har en en del erfarenhet efter att totalrenoverat tre hus, absolut inget proffs utan kanske mer en erfaren handyman 🤣😊 var tex första gången jag gjorde en kuvertskärning.

• Gilla
  • Älska
Joakim Galle och 5 till
  • Laddar…
Hann med två rader idag efter jobbet, om någon undrar varför jag kommer få en snutt på 6 cm klinkers mot ena väggen så valde jag att lägga så här för att få hela plattor i resten av rummet samt det ändå kommer vara väldigt lite som syns när allt är på plats på den väggen. Kuvertskärningen hade inte heller blivit lika snygg i mitt tycke.osv 😊

Kommer bygga ett tvättmaskinsskåp i 20 mm ek likt den på bilden med skåp/hyllor för tvättmedel.mm, blir ca 1 m bred

Kommer också en 1 m bred kommod samt toalett på den väggen.

• Kakelgolv i färd med att läggas, med orange kakeldistanser. Delvist klar vägg med dekormönstrat kakel. Verktyg och material syns.
    Skapa konto
  • En vit tvättmaskin i ett skåp av ek med skåp och hyllor, dekorerad med växter och flaskor mot en marmorliknande bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
SofiaKarlson och 3 till
  • Laddar…
Skurit och knäckt resterande plattor idag så att det blir lätt imorgon att lägga resterande klinkersplattor, sen blir det fogning i helgen. VVS firman kommer nästa torsdag och drar lite rör och kopplar in allt. Så premiären för ett gött bad med lite bubbel blir nästa helg 🥳🥂

Det som är kvar sen är lite fix för badrumsfläkten, montering av dörr samt lite småfix

• Rum med golvklinkers under installation, distanser synliga mellan plattorna, kartong med material bredvid, förbereder för fogning.
    Skapa konto
  • Badrum under renovering med nylagda grå klinkersplattor, vägg med mönstrade kakelplattor, kartong och rördelar synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
MichelleW och 20 till
  • Laddar…
Nu vart golvet fogat och klart, imorgon blir det att hänga upp kommoden. På torsdag kommer VVS-firman och monterar alla blandare, duschvägg,toa.mm

Premiärbad på lördag 🥳🥂

• Beige klinkergolv med ny fog och guldfärgad golvbrunn, flätmönstrade väggar syns delvis, sockor i bildens nederkant.
    Skapa konto
  • Nyfogad badrumsgolv med kakel, en spegel på väggen och ett materialrör i hörnet, redo för installation av vitvaror och duschvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
Roland Axring och 21 till
  • Laddar…
Imorgon är allt klart förutom dörr och fläkt 🥳

• Dusch med mönstrade kakelväggar och regndusch; ej färdigställd utan dörr och fläkt.
    Skapa konto
  • Ett nästan färdigt badrum med runt spegel, handfat och toalett, förberett för dörr och fläkt.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Bussig och 20 till
  • Laddar…
Mycket tjusigt!
Imponerande arbete.

• Gilla
DiverPro
  • Laddar…
Typ klart, lite småfix kvar…blev riktigt bra tycker jag 😊

• Modernt badrum med fristående badkar, dusch, rund spegel med belysning och toalett på beige kaklat golv.
    Skapa konto
  • Renoverat badrum med fristående badkar, dusch, rund spegel med belysning, handfat på mörk kommod och toalett.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roland Axring och 50 till
  • Laddar…
River gamla lilla badrummet på 3 m2 i väntan på en ny massiv innerdörr som jag borde beställt i tid nu får man vackert skita utan dörr i några veckor 🤣.

• Rivet badrum med gröna och vita kakelplattor, saknar dörr och har verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Badrum med gröna och vita golv- och väggplattor; toalettstol fylld med verktyg, och en bensindunk står bredvid. Dörr saknas.
    Skapa konto
  • Demontering av badrumsvägg med exponerade träreglar och rivna kakelplattor, verktyg och skräp på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
bs ss och 2 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat!
Hur blir golvet när du inte har golvvärme? Är det kallt?
Hur har du gjort med uppvärmningen?

Q Qaniel skrev:
Snyggt jobbat!
Hur blir golvet när du inte har golvvärme? Är det kallt?
Hur har du gjort med uppvärmningen?
Tackar, ingen fara alls i mitt tycke, blir varmt på golvet på en sekund när man duschar och vi kommer ha en lagom stor matta mellan kommod och badkar. Hade såklart varit optimalt med golvvärme men inte värt besväret med att gräva ur, isolera, gjuta ny platta.mm i mitt tycke.

Vi har installerat ett gammaldags element så det passar resten av huset.

• Gilla
Cjmicke och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.