50 839 läst ·
92 svar
51k läst
92 svar
Projekt badrum i källare
Lite mer än halva golvet lagt idag, förhoppningen är att blir klar i veckan så vi att vi kan foga till helgen, badpremiär blir förhoppningsvis v.44 🥳🥂
Tackar, har ingen bakgrund alls faktiskt inom bygg, men gillar att bygga/renovera och detta mitt sjätte badrum jag gör själv. Så man har en en del erfarenhet efter att totalrenoverat tre hus, absolut inget proffs utan kanske mer en erfaren handyman 🤣😊 var tex första gången jag gjorde en kuvertskärning.S Sthlm_ skrev:
Hann med två rader idag efter jobbet, om någon undrar varför jag kommer få en snutt på 6 cm klinkers mot ena väggen så valde jag att lägga så här för att få hela plattor i resten av rummet samt det ändå kommer vara väldigt lite som syns när allt är på plats på den väggen. Kuvertskärningen hade inte heller blivit lika snygg i mitt tycke.osv 😊
Kommer bygga ett tvättmaskinsskåp i 20 mm ek likt den på bilden med skåp/hyllor för tvättmedel.mm, blir ca 1 m bred
Kommer också en 1 m bred kommod samt toalett på den väggen.
Kommer bygga ett tvättmaskinsskåp i 20 mm ek likt den på bilden med skåp/hyllor för tvättmedel.mm, blir ca 1 m bred
Kommer också en 1 m bred kommod samt toalett på den väggen.
Skurit och knäckt resterande plattor idag så att det blir lätt imorgon att lägga resterande klinkersplattor, sen blir det fogning i helgen. VVS firman kommer nästa torsdag och drar lite rör och kopplar in allt. Så premiären för ett gött bad med lite bubbel blir nästa helg 🥳🥂
Det som är kvar sen är lite fix för badrumsfläkten, montering av dörr samt lite småfix
Det som är kvar sen är lite fix för badrumsfläkten, montering av dörr samt lite småfix
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkten"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Nu vart golvet fogat och klart, imorgon blir det att hänga upp kommoden. På torsdag kommer VVS-firman och monterar alla blandare, duschvägg,toa.mm
Premiärbad på lördag 🥳🥂
Premiärbad på lördag 🥳🥂
Medlem
· västra götaland
· 1 003 inlägg
Mycket tjusigt!
Imponerande arbete.
Imponerande arbete.
River gamla lilla badrummet på 3 m2 i väntan på en ny massiv innerdörr som jag borde beställt i tid nu får man vackert skita utan dörr i några veckor 🤣.
Tackar, ingen fara alls i mitt tycke, blir varmt på golvet på en sekund när man duschar och vi kommer ha en lagom stor matta mellan kommod och badkar. Hade såklart varit optimalt med golvvärme men inte värt besväret med att gräva ur, isolera, gjuta ny platta.mm i mitt tycke.Q Qaniel skrev:
Vi har installerat ett gammaldags element så det passar resten av huset.