Jag kan tycka att det är lite crazy - Men har frun sagt så bygger man!
Sen blir det nog hela skillnaden med ett vitt badkar framför samt blandare och duschstång - Jag har pratat om enkelt och tidlöst - Men nog får man väl balla iväg lite?! :rofl:
Halvbyggd duschhörna med grå träliknande kakel och installationer för blandare och duschstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ljust träimitationskakel med rustika detaljer för ett tidlöst och stilrent badrum.
Skapa konto

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi ska också göra en "fondvägg" men vi kommer ha samma klinker som på golvet upp på väggen.

Det är nog bara crazy för att det avvek från planen ;) Det blev bra!

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Tänkte det även jag, släppa upp golvet - Men fru sa nej...

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Det var nog bra att du gjorde som hon sa.

• Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Det är Uponors AquaPlus väggbockfixtur tillsammans med LK Avloppsfixtur på 40cc.
Kör Uppnor till allt som har med slangen att göra men faktiskt tycker jag att LK har bättre väggfixturer än Uponor - Så här i efterhand skulle jag inte kört Uppnor överhuvudtaget då LK har ett större sortiment hos min leverantör (Dahl) men det var några år sedan jag köpte ett par hundra meter slang och på den vägen är det. Man ska inte blanda märken men platta som platta, rätt bockfixtur till rätt slang däremot - Där gör jag inga avsteg.

Så Uponor Aquaplus tillsammans med LK väggfixturer! (y)

Metallisk väggbockfixtur för Uponor AquaPlus och LK Avloppsfixtur med tre utskärningar för installation.
Skapa konto
Uponors AquaPlus väggbockfixtur i svart plast, använd för VVS-projekt tillsammans med LK avloppsfixtur.
Skapa konto

Redigerat:
Beställer lördag, får besked ca 5 dagar. Får ett sms måndag om att varorna skickas från leverantör vecka 8 (nästa vecka) och får idag ett sms om att allt finns för avhämtning... :thinking:

Men lika glad är jag för det - Mer att göra imorgon!!

FMM Siljan takdusch samt komplett kit till badkaret.
Förpackningskartonger av FMM Siljan takdusch och badrums-kit, redo för avhämtning.
Skapa konto

• Gilla
one-
  • Laddar…
Jobb på agendan men hinner ändå småprojekt - Fondväggen fogad, tvättad, silikon i hörnor och mot tak, smygarna på plats. (Självklart hård-fog i vägg-golv vinkel.)
Blandare monterat och klart - Fru var skeptisk till duschstång vid badkaret, håller nog med. Mailat FMM gällande enbart en liten hållare till handtaget..

Möbelmontage fre-sön!! Måste nog bara städa av lite innan...

Nyinstallerad duschstång med blandare och stort duschhuvud på kaklad badrumsvägg.
Skapa konto
Nyfogad fondvägg med kakel i trälook, inbyggd duschblandare, silikonfog i hörn och tak.
Skapa konto
Nyfogad och renoverad badrumsvägg med kakel runt toalett och fönster, byggmaterial synligt.
Skapa konto

• Gilla
oscarwww och 3 till
  • Laddar…
Jahapp! Då får kommoden anses vara klar för montage!

Svart badrumskommod med vit handfat redo för montage i ett kaklat badrum.
Skapa konto

• Gilla
Härryda2015 och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Mycket stiligt!

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Frun beställde en ”sminkspegel”!? Vad jag förstår så handlar det om mycket och bra ljus. Jag föreslog LED lister men det var inte bra heller. Så i något svagt ögonblick sa jag typ ”tivolispegel” och fick ett ”jaa!! En sån!!”

Bara att snickra på då... tog väl en sisådär 4 timmar så förbaskat dyr spegel. Får beställa själva spegeln på måndag!
Upphängning på en så kallad french cleat.

hepphepp!!
Handgjord ram till sminkspegel med uppochnedvända lampsocklar för tivolibelysning på arbetsbänk.
Skapa konto
Ramar för tivolispegel snickrad av trä med installerade lampfästen i hörnen, redo för spegeln.
Skapa konto

• Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Kan bekräfta att du är på rätt spår. Fick liknande beställning här. Tog dock en genväg via Ikea men man får en chock varje gång man tittar i spegeln och ser hur man egentligen ser ut.

Söderglas i Älvsjö fixar spegeln snabbt.

Hall med blommigt tapetserade väggar och en öppen dörr som reflekterar i en helkroppsspegel.
Skapa konto

• Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Kan bekräfta att du är på rätt spår. Fick liknande beställning här. Tog dock en genväg via Ikea men man får en chock varje gång man tittar i spegeln och ser hur man egentligen ser ut.

Söderglas i Älvsjö fixar spegeln snabbt.

[bild]
Smart drag med sminkspegel utanför badrummet - Då kanske man får använda toaletten solo någon gång på morgonkvisten!

Då jag insett att kommoden väger lite väl mycket så fick det bli till att snickra lite ben - Kommer att hata dessa där när det skall städas, men men... nödvändigt ont skulle jag tro.
Svarta handgjorda ben till kommod med synliga bultar på ett arbetsbord.
Skapa konto

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Svart kommod med vask och spegel omgiven av ljusa kakelväggar i ett nyligen renoverat badrum.
Skapa konto

Vad tycks?!
”Ärad varje gud i höjden, för denna har jag gjort i slöjden!” ;)

Och just det! På måndag kommer badkaret - Så i morgon måste högskåpet upp på motsatt sida från kommoden.

• Gilla
  • Wow
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.