slacker slacker skrev:
Hmm... i vilket avseende? Två stycken apparatdosor med 60-120mm manschett som tätning. (Spannet på manschetterna är 32-60 och 60-120, en mitt emellan hade varit bättre).
Skall vara två stycken handdukstorkar monterade där och då dosorna är så nära golv och så nära båda våtzonerna så valde jag att täta mot dosorna.
Handdukstorkar är INR Line som skall monteras i apparatdosa.
Mina apparatdosor sticker inte ut så att jag kan trä manschetter på dem, därför ville jag gärna se hur du gjort. Jag har möjlighet att byta mina apparatdosor bakifrån om det skulle vara så. Jag kör med Kiilto och de har en som passar bra. Jag ska också ha två handdukstorkar som du.

T
Hillpinch Hillpinch skrev:
Hej trevlig läsning
Hur ser det ut där du har manschett runt apparatdosor?
Heh? Man sätter inte manschetter runt apparatdosor du behöver inte ens täta dom!

T tank77 skrev:
Heh? Man sätter inte manschetter runt apparatdosor du behöver inte ens täta dom!
Oh ett par mindre moment att tänka på

T tank77 skrev:
Detta är noterat och jag känner till kraven - Men om man nu skall täta badrum så förbannat i övrigt så tänker då jag definitivt täta två apparatdosor som sitter så där illa till. Mina hamnar mitt mellan dusch och badkar så för att sova lite bättre om nätterna är det värt 2x69kr som i mitt fall.... klart värt den lilla slanten!

Och med det sagt - Jag har inte tätat kring brytarna vid dörren. Ej heller den dosan som sitter bakom högskåpet. Kommer det vatten dit så har vi helt andra problem! :rofl:

• Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Onsdagsnöje! Frun är ute på byn med vänner så varför inte passa på?!
Halvfärdigt kakelarbete i ett badrum med oskyddade elledningar och en raggarhandske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och det här mina vänner - Det betyder endast taskig planering... :thinking:
Att den överlever montage är högst osannolikt...
En hand håller upp ett vitt ark med utskurna hål i olika storlekar mot en blå matta.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Stackars platta!

Staffans2000
Med tanke på kakelplattan, kan man undra om det
är inte så att du bygger en hel "bastuklubb" med inspiration från San Francisco?

Glöm inte att det är "Village people" som gäller.

Grupp av män klädda i kostymer som föreställer stereotypa karaktärer, relaterat till diskussionsämnet om bastubygge.

Ett par dagar uppehåll då jobbet och jakten tagit tid (Mer kött i frysen! :p) - Väggarna är så gott som klara bortsett från två varv i botten. Passade på förra helgen att beställa kakel till golvet och precis nu droppades det av på infarten.
Efter lite velande så föll det på "Everest Black Mountain" 25x25 till golvet och samma 10x10 i dusch och under badkar. Snarare grå än svart vilket gör att man kanske inte ser damm lika bra plus att den kändes väldigt halkfri. Känns som ett bra, tidlöst, men ändå inte alltför tråkigt val!

Fyra grå kakelplattor "Everest Black Mountain" i storleken 25x25, staplade i kvadratisk formation.
Skapa konto
Mörkgrått kakel med beteckningen "Everest Black Mountain" i 25x25 cm för golvbeläggning.
Skapa konto

Ordnade även en beställning på fondväggen vid badkar så den kommer nog nästa vecka - I helgen kör vi golv!

Redigerat:
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Ohh.. Hittade en bild på fondväggen, svårt att föreställa sig men vi tror att det blir bra - Vi får se när det anländer helt enkelt. I butik såg dem mera grå ut, likt golvets plattor, än den lätt bruna nyans som denna bilden visar.
Plattorna mäter 121x19.5 och hamnar således endast på väggen bakom badkaret i nischen.
"Artens Grey Matt" alltså en form av träimitation och igen, tycker inte den här bilden gör den rättvisa.

Träimitationsplattor "Artens Grey Matt" med gråbruna nyanser som ska sättas på fondvägg bakom badkar.

Det tar sig! Skönt att lägga ned verktygen och gå direkt i säng!

Tätskikt golv - Check!
Ett badrumsgolv med nyinstallerat tätskikt och Purus golvbrunn, redo för klinkersättning.
Skapa konto
Färdiginstallerade tätskikt och Purus-brunnar på ett badrumsgolv före klinkerläggning.
Skapa konto
En bild på ett badrum under renovering med blått tätskikt på väggarna och en uppvikt hörna i förgrunden.
Skapa konto
Nylagd tätskikt på golv med Purus golvbrunn, manschett synlig under folie.
Skapa konto

Purus brunnar så självklart manschett under folien och purus-kniven till hålet.
Imorgon börjar vi fundera och planera klinker! :cool:

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Produktiv lördag! Jag var orolig att jag skulle få en massa språng i golvet - Det är ju faktiskt inget proffs som flytspacklat detta där - Så jag investerade i Tebo Spin Level - Men NEJ, Nej och åter nej... Golv med fall och dessutom små plattor på 25x25cm så är det ingen bra ide. Tycker dessutom, trots att jag kör med 8mm kam, att pinnarna lyfter plattorna lite väl från fixet. Så jag gav upp det där snabbt och körde resten på fri hand.

Snart så!!!
Halvlagt golv med mörka 25x25 cm plattor och Tebo Spin Level-system mellan vissa plattor.
Skapa konto

• Gilla
Öyivind och 5 till
  • Laddar…
T
Som du upptäckte själv så kör man inte med nivåsystem på så små plattor. Endast från 30x60 och uppåt det kan vara en fördel att använda nivåsystem.

Annars ser det ju bra ut, bra jobbat(y):D

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Nylagt och fogat grått klinkergolv med en fyrkantig golvbrunn i mitten.
Skapa konto
Nyinstallerat klinkergolv i en ofärdig dusch med synliga väggenheter och röranslutningar.
Skapa konto

Golvet är nu lagt och fogat - Vilken milstolpe alltså!? Känns som att man kan hoppa in och duscha redan nu!

• Gilla
sir_daniel och 6 till
  • Laddar…
Missat att uppdatera en aning - Jobbar, kommer hem och kör på till sent på kvällen... men vilket lyft alltså.
Väggarna är nu klara och idag drog man igång tidigt och kämpade på till 1830 när frun kom hem - Kom en bit på montage fronten.

imorgon pappar golv och målar taket igen!

Fondväggen lyser med sin frånvaro men håller tummarna på ett SMS om leverans under morgondagen!

Ej färdigställt badrum med nya kakelväggar och installerade duschdetaljer men utan golv och fondvägg.
Skapa konto
Nylagda vita kakelplattor på vägg med monterad ventilation och två vertikala metalldetaljer.
Skapa konto
Renoverat badrum med nya vita kakelväggar och mörkt kaklat golv.
Skapa konto
Renoverat badrum med vita kakelväggar och mörkgrått golv, installation ej helt färdig, byggmaterial synligt.
Skapa konto
Renoverat badrum med halvfärdig kakelsättning, verktyg på golvet och oisolerade väggar.
Skapa konto
Vit strömbrytare och eluttag på en nyrenoverad vägg
Skapa konto

• Gilla
Peter4321 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.