80 171 läst ·
214 svar
80k läst
214 svar
Projekt - Badrum i dränerad källare
Mina apparatdosor sticker inte ut så att jag kan trä manschetter på dem, därför ville jag gärna se hur du gjort. Jag har möjlighet att byta mina apparatdosor bakifrån om det skulle vara så. Jag kör med Kiilto och de har en som passar bra. Jag ska också ha två handdukstorkar som du.slacker skrev:
Hmm... i vilket avseende? Två stycken apparatdosor med 60-120mm manschett som tätning. (Spannet på manschetterna är 32-60 och 60-120, en mitt emellan hade varit bättre).
Skall vara två stycken handdukstorkar monterade där och då dosorna är så nära golv och så nära båda våtzonerna så valde jag att täta mot dosorna.
Handdukstorkar är INR Line som skall monteras i apparatdosa.
Aha! Jag kör med Schneider dubbel/trippelgips justerbara dosor! Bara att skruva ut så att dom matchar kakel!
https://www.elbutik.se/product.html/apparatdosa--vp2-trippel-gips?category_id=1923
https://www.elbutik.se/product.html/apparatdosa--vp2-trippel-gips?category_id=1923
Detta är noterat och jag känner till kraven - Men om man nu skall täta badrum så förbannat i övrigt så tänker då jag definitivt täta två apparatdosor som sitter så där illa till. Mina hamnar mitt mellan dusch och badkar så för att sova lite bättre om nätterna är det värt 2x69kr som i mitt fall.... klart värt den lilla slanten!T tank77 skrev:
Och med det sagt - Jag har inte tätat kring brytarna vid dörren. Ej heller den dosan som sitter bakom högskåpet. Kommer det vatten dit så har vi helt andra problem!
Onsdagsnöje! Frun är ute på byn med vänner så varför inte passa på?!
Och det här mina vänner - Det betyder endast taskig planering...
Att den överlever montage är högst osannolikt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och det här mina vänner - Det betyder endast taskig planering...
Att den överlever montage är högst osannolikt...
Logga in
Skapa konto
Ett par dagar uppehåll då jobbet och jakten tagit tid (Mer kött i frysen!
) - Väggarna är så gott som klara bortsett från två varv i botten. Passade på förra helgen att beställa kakel till golvet och precis nu droppades det av på infarten.
Efter lite velande så föll det på "Everest Black Mountain" 25x25 till golvet och samma 10x10 i dusch och under badkar. Snarare grå än svart vilket gör att man kanske inte ser damm lika bra plus att den kändes väldigt halkfri. Känns som ett bra, tidlöst, men ändå inte alltför tråkigt val!
Ordnade även en beställning på fondväggen vid badkar så den kommer nog nästa vecka - I helgen kör vi golv!
Efter lite velande så föll det på "Everest Black Mountain" 25x25 till golvet och samma 10x10 i dusch och under badkar. Snarare grå än svart vilket gör att man kanske inte ser damm lika bra plus att den kändes väldigt halkfri. Känns som ett bra, tidlöst, men ändå inte alltför tråkigt val!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ordnade även en beställning på fondväggen vid badkar så den kommer nog nästa vecka - I helgen kör vi golv!
Redigerat:
Ohh.. Hittade en bild på fondväggen, svårt att föreställa sig men vi tror att det blir bra - Vi får se när det anländer helt enkelt. I butik såg dem mera grå ut, likt golvets plattor, än den lätt bruna nyans som denna bilden visar.
Plattorna mäter 121x19.5 och hamnar således endast på väggen bakom badkaret i nischen.
"Artens Grey Matt" alltså en form av träimitation och igen, tycker inte den här bilden gör den rättvisa.
Plattorna mäter 121x19.5 och hamnar således endast på väggen bakom badkaret i nischen.
"Artens Grey Matt" alltså en form av träimitation och igen, tycker inte den här bilden gör den rättvisa.
Det tar sig! Skönt att lägga ned verktygen och gå direkt i säng!
Tätskikt golv - Check!
Purus brunnar så självklart manschett under folien och purus-kniven till hålet.
Imorgon börjar vi fundera och planera klinker!
Tätskikt golv - Check!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Purus brunnar så självklart manschett under folien och purus-kniven till hålet.
Imorgon börjar vi fundera och planera klinker!
Produktiv lördag! Jag var orolig att jag skulle få en massa språng i golvet - Det är ju faktiskt inget proffs som flytspacklat detta där - Så jag investerade i Tebo Spin Level - Men NEJ, Nej och åter nej... Golv med fall och dessutom små plattor på 25x25cm så är det ingen bra ide. Tycker dessutom, trots att jag kör med 8mm kam, att pinnarna lyfter plattorna lite väl från fixet. Så jag gav upp det där snabbt och körde resten på fri hand.
Snart så!!!
Snart så!!!
Logga in
Skapa konto
Missat att uppdatera en aning - Jobbar, kommer hem och kör på till sent på kvällen... men vilket lyft alltså.
Väggarna är nu klara och idag drog man igång tidigt och kämpade på till 1830 när frun kom hem - Kom en bit på montage fronten.
imorgon pappar golv och målar taket igen!
Fondväggen lyser med sin frånvaro men håller tummarna på ett SMS om leverans under morgondagen!
Väggarna är nu klara och idag drog man igång tidigt och kämpade på till 1830 när frun kom hem - Kom en bit på montage fronten.
imorgon pappar golv och målar taket igen!
Fondväggen lyser med sin frånvaro men håller tummarna på ett SMS om leverans under morgondagen!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto