offlarjon
Ska bygga ett par spaljéer som insynsskydd mellan huskropp/carport & funderade på om man skulle kunna använda tryckta stolpar med spår? Hur ”låser” man fast ribborna i såna fall?
Tryckimpregnerad trästolpe med ett spår, användbar för spaljébygge eller insynsskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Lås fast med skruv?

offlarjon
K kniv skrev:
Lås fast med skruv?
Jo precis, tänkte bara att själva spåret inte var så djupt & att det blev lite yta att skruva i. Men man får väl kanske skruva i varje ribba & snett in i stolparna?

K
Ja, skråskruva hade du behövt göra oavsett om du tagit stolpe utan spåret eller med

offlarjon
K kniv skrev:
Ja, skråskruva hade du behövt göra oavsett om du tagit stolpe utan spåret eller med
Njae hade det varit en stolpe utan spår hade i alla fall jag tänkt skruva direkt framifrån.

Har dock inte bestämt mig för just profilstolpar eller om det får blir vanliga istället. När det kommer till själva arbetstiden vinner man ju egentligen inget så det är väl egentligen bara en utseendefråga.

K
Jo men om du ska ha samma design, med ribborna som möter stolpen mitt på hade du behövt skråskruva. Du blandar och jämför två olika designer…

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.