Tyresö
Gilbert skrev:
Ok så DeWalt har patentet på radio med inbyggd laddare...vem har patentet på laddare med inbyggd radio då? ;-)

Hahaha, Ett tips: Sök inte jobb på Patent och Registreringsverket....finns risk att din karriär där blir ovanligt kort......

Varför kan ingen bara göra en bra radio med ett utrymme där man stoppar in sin laddare och stänger luckan, så passar den till alla maskiner !

Varför kan inte batterierna ha inbyggd radio? :P

Varför inte använda energin från de elektromagnetiska radiovågorna till att driva verktygen? :)

WiTricity är väl magnetism och inte elektromagnetism ...

För er som inte slaviskt följer TED.com så har man brutit ut forskningen från MIT och bildat bolaget WiTricity
http://www.witricity.com/

Redigerat:
Jag kanske borde slå dom en signal och erbjuda mina expert tips. :cool:

Makitas batteriladdare spelar ju musik och man kan dessutom rätt enkelt byta låt, så vad är problemet? ;-)

• Gilla
toolman77
  • Laddar…
tallmilan skrev:
WiTricity är väl magnetism och inte elektromagnetism ...
Elektromagnetisk strålning, radiovågor på FM-bandet i detta fallet, innehåller energi. Vad WiTricity är struntar jag i.

phl skrev:
Elektromagnetisk strålning, radiovågor på FM-bandet i detta fallet, innehåller energi. Vad WiTricity är struntar jag i.
OK, då är svaret:
Det är för lite energi i den för att driva något vettigt. Lokalradion sänder med 1-10watt och den sprids ut 360grader ...

(snacka om OT vi har ramlat in på )

En smiley var alltså inte tillräckligt för att du skulle tolka saker på rätt sätt? Tror varken att du eller jag är dumma nog att inte förstå det... :)

jajjade det också, men min browser fimpar alla smileys :-)

btg308 skrev:
Makitas batteriladdare spelar ju musik och man kan dessutom rätt enkelt byta låt, så vad är problemet? ;-)
Jag ser åtminstone ett problem: Det blir hemskt lite gjort när man står och knuffar batteriet ut å in i laddaren i ett tempo som får en fortplantande kanin att bli avundsjuk för att ha "musik" under arbetet ;-)

Makita skulle väl kunna utveckla en kombinerad laddare/radio/arbetslampa. För övrigt så tycker jag att det verkar helt ofattbart att man kan få ett patent på något som i själva verket bara är två apparater som gör helt olika saker men drivs av samma stickpropp. Skulle man kunna ta patent på en microvågsugn med inbyggd väckarklocka?

Blanda nu inte ihop USA's patentverk med logik.
Där ger man inhemska bolag patent för att kunna slåss på marknaden på olika vilkor j.m.f.r. med utländska bolag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.