Har en kapsåg utan drag, den är superseg och antagligen en massa skräp som segat fast i lederna.
Någon som vet hur man tar isär, rengör och fixar en sådan såg?
Någon som vet hur man tar isär, rengör och fixar en sådan såg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,Rickard. skrev:
Dom är bra - sågen går fint i motor men den trögar som f-n och fjädern orkar inte trycka upp den, jag tror lederna är fulla med olja & sågspån eller annat skräp, så jag behöver demontera den och göra rent lederna och annat som inte har direkt med motor/klinga att göra.
Någon som kan tipsa hur man får isär den?
Hej,
Det är alltså själva axeln som kopplar ihop såg-delen med bordet jag vill ha ut:
Ingen som vet hur man gör?
Jag lossade den lilla insex-skriven som jag tänker låser axeln och knackade försiktigt på axeln men det verkar sitta som berget, fjädern sitter oxå kvar så tips hur man får loss / slappar den är oxå toppen
Det är alltså själva axeln som kopplar ihop såg-delen med bordet jag vill ha ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag lossade den lilla insex-skriven som jag tänker låser axeln och knackade försiktigt på axeln men det verkar sitta som berget, fjädern sitter oxå kvar så tips hur man får loss / slappar den är oxå toppen
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 398 inlägg
Väldigt svårt att se på bilder men hur ser andra sidan ut? Jag tänker att axeln sitter fast i den nedre delen och att man kan glida av sågen åt andra hållet (bortåt på bild) men det är väl nått som låser den som en skruv, mutter eller låsring.
Det ser precis likadant ut på andra sidan - bara dessa "ändar" på en sprint vad jag kan se..J Jocke_BP skrev:Hej,
[bild]
Verkar som en rak axel, inget att skriva eller så - bara en liten låsbult på ovansidan (en liten insex-bult) - syns på bilden..
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 398 inlägg
Såg lätt ut på filmen men strular det så skulle du kunna fundera på att ge det ett försök att skölja ut skiten med krypolja och sen smörja med t ex ptfe-spray, det känns säkrare om än kanske lite kladdigare.
Klicka här för att svara