5 573 läst ·
28 svar
6k läst
28 svar
Produktutvecklare på Makita = noll fantasi?
Sida 1 av 2
Har gått och suktat efter en Makita BMR100 men tycker att det är så hjärndött att den inte kan ladda batterierna. Den kan köras på både batteri och 240V men den kan inte ladda batteriet. Med tanke på att själva laddaren är ganska stor och klumpig så vore det väl ypperligt att bygga ihop laddaren med radion så att man ska slippa släpa runt på båda två.
Jag har skickat detta förslag till Makita, dock på min ytterst knapphändiga engelska, men utan att fått nåt svar.
Vet att det finns något annat märke som har denna funktion och man tycker att Makitafolket borde se vad deras konkurrenter har för finesser.
Jag har skickat detta förslag till Makita, dock på min ytterst knapphändiga engelska, men utan att fått nåt svar.
Vet att det finns något annat märke som har denna funktion och man tycker att Makitafolket borde se vad deras konkurrenter har för finesser.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Det var min första tanke när jag såg radion.. "Åhå smart med laddare i radion!" men sen insåg jag att det inte var så, dumt.
Är tyvärr så att DeWalt äger världspatentet på laddare inbyggda i radioapparter.
Välkommen till forumet Säljaren2010, synd att jag måste ifrågasätta din allra första postning. 
http://www.proffsmagasinet.se/verktyg-bosch/ovrigt/radio-med-cd-samt-mp3.html
http://www.proffsmagasinet.se/verktyg-bosch/ovrigt/radio-med-cd-samt-mp3.html
Det finns väl inte något sådant som "världspatent" utan alla patent gäller på enskilda marknader? Sedan är väl USA känt för att tillåta patent med låg uppfinningshöjd så om DeWalt fått patent där skulle det inte förvåna. Men gäller det verkligen i resten av världen?Säljaren2010 skrev:
Säljaren2010 skrev:
Min fru har Hitachis byggradio, när hon påtar i trädgården, och även den kan ladda batterier.
Själv har jag Boschradion - som också kan ladda batterier!
Min fru ville ha Hitachiradion pga.....titta på designen!!! Den är som gjord för/av en kvinna - ingen radio man skulle ståta med på ett bygge precis.....
Var på bygghandelns kundkväll häromdagen och diskuterade då saken med Makitas representant och han bekräftade vad Säljaren här ovan sade. (Det serverades en hel del öl så jag minns inte ordagrant vad representanten sade) Dock så har Bosch m.fl. betalat för att få nyttja patentet men Makita är tydligen för stolt för att göra detta.
Vi är tydligen skyldiga Säljaren en liten ursäkt.
Vi är tydligen skyldiga Säljaren en liten ursäkt.