I Ironside skrev:
Hur gör man med fönster som sitter sida vid sida? Är det samma sak där? Så har man 3 fönster på raket som sitter i varnadra så är det ett paket som monteras ihop? Det låter tungt.
när jag satte fönster i jobbet så satte jag ett i taget med självhäftande fönsterpackning i mellan och skruvade ihop fönsterna på plats med 50mm karmskruv
ytterdörr med sidoljus satte jag normalt sidoljuset först sen karmen

S
Karmen bågnar väl lite. Är ju massivträ. Det justerar man i vanliga fall med karmskruvarna.

Om du kan sätta distanser eller klotsar upp och nere som det står om i anvisningen så kan du rikta upp dörrkarmen med sidoljuset med skruvarna mellan karmarna. Nu gör du samma sak fast med karmskruvar i väggen.

Du skulle kunna prova utan att ta loss något att skruva dörrkarmen närmare väggen med karmskruvarna på gångjärnssidan. Då kanske du kan skruva tillbaka sidoljuset lite om det behövs.

I
Diplomat service tekniker har nu varit ute och tittat på installationen och anser att den är korrekt genomförd samt att sidoljuset bågnad ca 2-3 mm på mitten. Man ser ingen risk och man tror inte att fabriken kommer vara intresserad av att byta eller kompensera även om det var rejält huvudbry att få det på plats.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.