Jag har mitt elskåp med mätare etc sittande på en stolpe vid tomtgränsen. Under 60-70 talet ( jag flyttade hit för 5 år sedan ) installerades en 3-fas kontakt i plåt för vedklyvar etc ( sk handske) ca 1 dm under elskåpet, troligvis skarvat i denna.
Nu har jag problemet att denna kontakt tar in vatten och när det regnar & blåser mkt så går säkring F3 i skåpet ovanför.
Kan jag låta en elektriker ta bort kontaktboxen och sätta en säkrare och tätare dosa där, eller måste detta göras av min nätleverantör Vattenfall?
Tacksam för svar!
Elias