Hej! Jag har precis renoverat hallen och sovrummet och jag bytte ut de vattenburna elementen till nya och monterade nya termostater.
Men problemet är att det cirkulerar inte något vatten i de elementen. Alla andra element i huset fungerar och jag har prövat att lufta alla element samt en luftningsskruv på värmepannan.
När elementet var monterat och jag vred på termostaten så kom det varmvatten tills elementet var fullt, och det kommer om jag har luftskruven öppen.
Är det skräp som har fastnat i returventilen som är problemet?
Kan ju vara nåt av linet eller något då det var första gången jag har lindat lin😅

Cirkulationspumpen har också lite ljud för sig, som att det skulle vara luft men jag har ju försökt att lufta på alla ställen jag hittar så förstår inte varför det är så.

Trycket är på 1bar.

Tack i förväg.

• Nyrenoverad hall med vitt element under svart hängare, vita väggar, ingångsdörr med smalt fönster, grå matta, och luftkonditionering ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En termostat monterad på en vattenburet element ansluten till en svart rörledning i ett renoverat rum.
    Skapa konto
  • Närbild på anslutningen mellan ett radiatorrör och en vit radiator i en renoverad hall.
    Skapa konto
Ser ut som du har tvårörssystem.
Då är elementen parallellkopplade.
Vid parallellkoppling så kommer vattnet välja den lättaste vägen i slingan.
Om du stänger av alla andra element, blir detta elementet varmt då?

G gmogmo skrev:
Ser ut som du har tvårörssystem.
Då är elementen parallellkopplade.
Vid parallellkoppling så kommer vattnet välja den lättaste vägen i slingan.
Om du stänger av alla andra element, blir detta elementet varmt då?
Jag testade nyss utan framgång.

Jag hade missat att returen var avstängd😅 Jag försökte släppa på den men den satt väldigt hårt. Och visste inte att rörmokaren hade stängt av den😅

• Gilla
gmogmo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.