Hej!

Vi har haft en grävare hos oss i helgen och lagt ner vatten ledningen. Men problemet var att vi har kopplat in oss hos tjejens farmor och farfar som oxå delar det med en tredje granne och just denna granne har ställt till problem för oss.

Efter att vi kopplat in oss på ledningen så kom det ju givetviss in lite smuts som vi kunde få bort genom att spola ca 15-20min. Men grannen vägrar att spola och säger att dom inte vill få in smuts i deras ledningar och begär att vi ska spola deras ledning.

nån här som vet om det kan skada deras ledning eller inte ?
Vårat vatten var väl lite rost brunt innan vi spolat färdigt.

Nån som kopplat in sig hos någon och haft liknande problem ??

Snälla jag behöver hjälp :-/

vem äger ledningarna då??

Grejen är att det är så att tjejens farmor och farfar har get bort deras gård till min tjej och hennes syster och pumphuset står på deras mark så allt är på min tjejs mark och dom som har kopplat in sig till pumphuset har inte skrivit nåt kontrakt.

Men det måste väl ändå gå att spola bort sånt ??

Det enda vi gjort är ju att satt dit en T koppling, kan ju aldrig skadda någons hydrofon eller vatten ledningar i huset ?

Lacariuz skrev:
så allt är på min tjejs mark och dom som har kopplat in sig till pumphuset har inte skrivit nåt kontrakt.
Och ändå har dom mage att klaga? Kan dom inte själva spola lite vatten i 15-20 minuter för att lösa problemet så får ni väl be dom fixa sitt vatten på annat sätt.

Ja nu verkar det som om det har löst sig. Vi var tvungna att ringa en rörmokare som sa till dom va dom skulle göra dom litade inte på oss.

Och dom spola lite och så var problemet löst. Men vi hade god lust att kasta ut dom från våran brunn.

Mvh Andreas

T
Kolla i fastighetsdokumenten om det finns ett s.k servitutavtal, som brukar beröra delade grejor som t.ex vägar, elstolpar,gemensamt vatten etc , där finns det då oftast ett avtal som reglerar vem som gör vad etc. Vad händer t.ex den dan pumpen går sönder, ska då 1 hushåll stå för reparationen själv eller ska den delas solidariskt mellan förbrukarna. Det gäller att se upp med delade grejor, kan orsaka mycket tjafs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.