Hej!
Installerade för drygt åtta år sedan en Sanyo CO2 Eco värmepump, som fungerat helt problemfritt i alla år och spara många kWh (och pengar). Tyvärr har den börjat krångla den senaste tiden, den håller inte trycket utan det stiger till 2 bar och ibland lite mer, efter en stund öppnar sig säkerhetsventilen och släpper ut vatten genom spilledningen och trycket sjunker till nära noll bar. Nu är det dags att fylla på så att trycket ökar till 1 bar, som jag fått lära mig att det skall vara, detta händer flera gånger om dagen. Om jag inte fyller på sjunker trycket till noll bar och cirkulationspumpen slutar fungera och elementen kallnar.
Är det någon som har en idé om vad det kan vara för fel och om man eventuellt skulle kunna fixa det själv, har försökt få tag någon VVS-firma i trakten som serva Sanyo värmepumpar, men förgäves.