Hej!
Hyr ett äldre hus med en luft-vattenvärmepump. Jag år helt obekant med denna sortens uppvärmning och skulle behöva råd om hur man kan ställa in värme utan att det kostar en förmögenhet/spara energi.
Våra element blir varma, men upplevs ändå kallt i huset (som sagt ett äldre hus med dålig isolering antagligen).
Inställningar ser idag ut på följande vis:
Hyr ett äldre hus med en luft-vattenvärmepump. Jag år helt obekant med denna sortens uppvärmning och skulle behöva råd om hur man kan ställa in värme utan att det kostar en förmögenhet/spara energi.
Våra element blir varma, men upplevs ändå kallt i huset (som sagt ett äldre hus med dålig isolering antagligen).
Du har standardinställningar och eftersom du upplever att huset känns kallt pga dålig isolerat/gammalt hus är inget ovanligt.R Robgu skrev:Hej!
Om du tittar på bilden där det står +5.0.-5 är dina kompboxar och just runt 0 grader ute och blåsigt skulle jag höja exempel +5 och 0 till typ 3 på bägge boxarna för att se om inomhustemperaturen känns bättre.mao så höjer du framledningstemperaturen med 3grader när utomhustemperaturen är runt 0.
Du ökar/sänker värdet med +och -knapparna.
Du markerar genom att pila nedåt och ställer dig på exempel +5 så den blir svart sedan är det bara höja eller sänka.
Ps:du kan även höja på din första bild där det står 20 genom att trycka på +knappen så rum 20 blir 21 grader istället .
Redigerat:
Klicka här för att svara