1 805 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
problem med väggbricka och pexrör
Håller på att sätta upp en tappkran i mitt badrum men har vissa problem.
Nu sticker det ut ett 16mm pex ur väggen och jag har precis satt upp väggbrickan men det verkar som stödhylsan från pexröret kommer för långt ut för när jag försöker att skruva på kranan så tar det stopp direkt.
Någon som kan komma med förslag?
väggbrickan,stödhylsan och klämrinen är till 16mm pex det har jag dubbelkollat.
//roggster
Skulle även vilja sätta upp väggbrickan till duschblandaren men jag vill inte sabba det också så
tacksam för all hjälp jag kan få.
Nu sticker det ut ett 16mm pex ur väggen och jag har precis satt upp väggbrickan men det verkar som stödhylsan från pexröret kommer för långt ut för när jag försöker att skruva på kranan så tar det stopp direkt.
Någon som kan komma med förslag?
väggbrickan,stödhylsan och klämrinen är till 16mm pex det har jag dubbelkollat.
//roggster
Skulle även vilja sätta upp väggbrickan till duschblandaren men jag vill inte sabba det också så
tacksam för all hjälp jag kan få.
Inte en aning men ska jag skruva dit kranen så får jag bara på den 2gängor men den bör ju skruvas ändan in.
Det verkar som det är klämringen som inte går tillräckligt långt in i väggbrickan för har jag stödhylsan lös på röret så kan jag få dit kranen riktigt.
tyvärr vet jag inte riktigt hur det ska se ut när det är ihopsatt det visar inte beskrivningen.
Det verkar som det är klämringen som inte går tillräckligt långt in i väggbrickan för har jag stödhylsan lös på röret så kan jag få dit kranen riktigt.
tyvärr vet jag inte riktigt hur det ska se ut när det är ihopsatt det visar inte beskrivningen.
Klicka här för att svara