Håller på att sätta upp en tappkran i mitt badrum men har vissa problem.

Nu sticker det ut ett 16mm pex ur väggen och jag har precis satt upp väggbrickan men det verkar som stödhylsan från pexröret kommer för långt ut för när jag försöker att skruva på kranan så tar det stopp direkt.

Någon som kan komma med förslag?

väggbrickan,stödhylsan och klämrinen är till 16mm pex det har jag dubbelkollat.

//roggster

Skulle även vilja sätta upp väggbrickan till duschblandaren men jag vill inte sabba det också så
tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Du följer anvisningarna till väggbrickan så ska det funka. Sen kan det vara så att du måste ha väggbricketillverkarens vinklar/kranar mot väggbrickan annars funkar det inte.
 
Inte en aning men ska jag skruva dit kranen så får jag bara på den 2gängor men den bör ju skruvas ändan in.
Det verkar som det är klämringen som inte går tillräckligt långt in i väggbrickan för har jag stödhylsan lös på röret så kan jag få dit kranen riktigt.
tyvärr vet jag inte riktigt hur det ska se ut när det är ihopsatt det visar inte beskrivningen.
 
Är det någon som vet om man behöver några särskilda kopplingar till
Trio Perfektas väggbrickor?
 
Tyvärr vet jag inget om hur de märket fungerar. Ring och hör med tillverkaren!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.