Är det fler än jag som har problem med stabilitet i Tibber integrationen? Rapportera gärna även här - [länk] så att vi förhoppningsvis kan hjälpa till att få problemet löst.
Jodå...en hel del problem faktiskt. Man behöver starta om integrationen. Ibland flera gånger per vecka. Det strular till mina värden rätt rejält eftersom en hel del av mina uträkningar för självanvänd el är relaterad till matematik mot just Tibberdata.
Jag har löst det temporärt genom att analysera en av faserna och dess spänning. Om ingen ändring av värdet gjorts på 5 minuter = starta om integrationen och notifiera mig via Tibberappen. Automatiskt givetvis.
När det gäller trasigt minneskort som någon nämnde är det något man bör räkna med. Att köra en full imagecopy av hela kortet då och då är inte tokigt alls och däremellan givetvis automatisk backup till google drive. Också relativt enkelt att sätta upp så att det sen bara rullar.
Jag räddade min integration just idag kl 16.31 på grund av Tibbers strul. Jag var nere i 5 minuter, sen uppe igen. Hade jag inte byggt till kontrollen hade resten av dagen blivit skräp, datamässigt. Spänningen är bra att bygga analysen på eftersom spänningen varierar i princip hela tiden (vilket är normalt).
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.