S
Har installerat en Tibber Pulse (har inget tibber avtal dock) och integrerat med Home assistant. Det fungerar dock bara 1-2 dagar i stöten sen slutar HA hämta sensorvärden, startar om HA och får då igång det igen, men statistiken över dygnförbrukningen blir ju helt fel..

Någon mer som kör Tibber med HA?

Nix inga problem med att hämta värden, har kört integrationen i mer än ett år.

Däremot är det just nu ett (känt) problem att Tibbers timpris som visas i HA är 2h gammalt, men det förväntas komma en fix för det alldeles snart (hoppas jag).

Hade exakt samma problem så jag kör ett test nu att skicka till egen mqtt med amshan-integrationen. Hittills har det funkat fint, men det är bara ett par dagar sedan jag ändrade, så kan inte säga hur det fungerar över en längre tid.

D
N nikno skrev:
Nix inga problem med att hämta värden, har kört integrationen i mer än ett år.

Däremot är det just nu ett (känt) problem att Tibbers timpris som visas i HA är 2h gammalt, men det förväntas komma en fix för det alldeles snart (hoppas jag).
Problemet verkar ha återkommit, fel pris i HA igen.

Här stämmer det bra, har du installerat 2022.11.02? Den har jag inte hunnit lägga in än ifall det är där i det kommit tillbaks.

D
K kuse skrev:
Här stämmer det bra, har du installerat 2022.11.02? Den har jag inte hunnit lägga in än ifall det är där i det kommit tillbaks.
Kör 22.11.03 och problemet försvann faktiskt, pysslade med lite annat och startade om ett par gånger, verkar vara rätt nu sen ett par dagar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.