Jag har precis uppgraderat mitt system till det nya linux/CommandCNC och försöker just nu konfigurera/felsöka det. Min A-axelmotor, som driver Y-axelns
stegmotor på andra sidan, kommer inte att gå, Den väljs i konfiguratorn och den kontrolleras för omvänd riktning. Ingen av polaritetsrutorna är markerad. Jag drog ut kontakten och testade resistansen som i manualen - jag får resultatet som visas, ca 2 ohm på vardera sida vid sida test av de två yttre pluggarna och oändligt motstånd på alternativa (1:a och 3:e eller 2:a och 4:a ). Jag bytte ut de två pluggarna som går till Y-axeln så att den som rörde sig sattes in i uttaget på bladerunnerboxen mot den som inte rörde sig och vice versa. Jag får fortfarande ingen rörelse på bortre sidan av bordet. Det sista jag försökte var att kontrollera steglindningarna med en lysdiod. Märkligt nog tänder inte motorerna som fungerar lysdioden, motorn som inte fungerar gör det (båda lindningarna tänds när de testas). Det verkar som om det måste vara motorn men vet inte vad som är fel med den - någon som har en idé?