Hej,

Vi har nyligen köpt ett hus byggt 2012 strax utanför Lund där jag reagerat över hörnen på själva betongplattan, är det någon som har en aning om varför det ser ut såhär?

Kan det rent av vara så enkelt att man råkat skada samtliga hörn på plattan efter gjutning och sedan gjort ett halvhjärtat försök att mura till hörnen?

Plattan har även borrade små hål som sitter med ca 60cm mellanrum, är detta någon form av ventilation/dränering?

Tacksam för svar då jag inte kan ett dugg om detta.
 
  • Skadat hörn på betongplatta vid ett hus, med möjlig reparation och borrade hål nära marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husgrund med synliga betonghörn och borrat hål nära grus, under husväggens isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vitmålad husgrund med en skadat hörn ovanför grus och en borrat hål i betongplattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hushörn med skadad betongplatta och grus, möjlig reparation synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är kantelement, själva gjutningen är innanför dessa.
 
T Tompafix skrev:
Det är kantelement, själva gjutningen är innanför dessa.
Okej, antar att det är kantelementen de råkat skada då och sedan murat till för att det ska se ”snyggare” ut. Vet du om de små hålen är ventilation för kantelementen?

Tack för svar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.