Då är det nog inte kolsyrepatronerna. Det pyser till när man knäpper dit någon av dem.

J JonasKjerrman skrev:
Tjena!
Jodå, byta pump fixar du själv, bara av med locket så är det enkelt sen
Hej,
Jag har fått vattenläcka någonstans efter filter/CO2 patron. Efter att pumpen har gått typ 10 sekunder börjar vatten rinna ut från systemet till kylskåpet och på golvet.
Jag har modell ERES38820X. Antar att den har samma koncept att ta loss paneler osv. Hur tar man av luckan? Hittar inga skruv som skulle hålla fast luckan. Vågar inte använda krafter att riva loss luckan...

J JanNord123 skrev:
Hej,
Jag har fått vattenläcka någonstans efter filter/CO2 patron. Efter att pumpen har gått typ 10 sekunder börjar vatten rinna ut från systemet till kylskåpet och på golvet.
Jag har modell ERES38820X. Antar att den har samma koncept att ta loss paneler osv. Hur tar man av luckan? Hittar inga skruv som skulle hålla fast luckan. Vågar inte använda krafter att riva loss luckan...
Är två plast hakar som man kan klicka upp. Är de söndriga så behöver man en plattång eller spår mejsel för att dra ut plast bitarna

• Gilla
JanNord123
  • Laddar…
P Peako skrev:
Passar den till ERES3500X? I så fall kan jag lägga en beställning på den direkt ikväll. Vad är default-längden på originalet - 1m?
längden på originalet - 1m?

Hej från Spanien!

Jag har en kylskåp som denna och under flera år har jag kunnat lösa problem som uppstått på grund av slitage (trasiga kablar i dispensern, trasigt rör i dispensern längst ner på dörren, dörren som sakta faller ner och måste kompletteras med brickor).

Men nu har den 5 mm vattenledningen, som redan hade en ”snabbkoppling”, gått sönder och jag har inte mer utrymme, så jag måste köpa en ny.

Är den här ledningen som ni anger som ”PTFE” tillräckligt styv för att sätta på en snabbkoppling??? Har någon testat det???

Tack alla!

Hoppas på ytterligare livlina för att hålla kylskåpet vid liv.

Upplever att vattnet luktar/smakar konstigt. Typ källare. Har inte det problemet "i kranen". Tänkte först att man kanske måste rengöra vattenslangarna, men ska det vara nödvändigt?
Några kreativa tankar om vad det kan vara och hur det går att ordna?
Tack på förhand!

K kaptenrödskägg skrev:
Hoppas på ytterligare livlina för att hålla kylskåpet vid liv.

Upplever att vattnet luktar/smakar konstigt. Typ källare. Har inte det problemet "i kranen". Tänkte först att man kanske måste rengöra vattenslangarna, men ska det vara nödvändigt?
Några kreativa tankar om vad det kan vara och hur det går att ordna?
Tack på förhand!
bytt kolfilter?

returen returen skrev:
bytt kolfilter?
Tack för svaret!
Jag skrev nog lite slarvigt :)
Det jag har problem med är att vattnet som man tar i dörren (det som är kolsyrat) smakar/luktar konstigt. Kolfiltret är väl mer för lukten inne i kylskåpet, eller rinner vattnet igenom det?
Har gott/vanligt vatten i kran, så nåt händer med vattnet i kylskåpet som gör att det tar smak/luktar.

K kaptenrödskägg skrev:
Tack för svaret!
Jag skrev nog lite slarvigt :)
Det jag har problem med är att vattnet som man tar i dörren (det som är kolsyrat) smakar/luktar konstigt. Kolfiltret är väl mer för lukten inne i kylskåpet, eller rinner vattnet igenom det?
Har gott/vanligt vatten i kran, så nåt händer med vattnet i kylskåpet som gör att det tar smak/luktar.
det sitter eller ska sitta ett kolfilter bredvid kolsyrepatronen som är för vattnet

• Etikett på kylskåpmodellen QR2619FX från Husqvarna med produktnummer 927786721 och serienummer 92120032, visas på bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Elfenbenet skrev:
Bumpar tråden!
Beställde ett nytt vattenfilter häromdgen men när det kom hem så passade det ej. Beställde från electrolux sida. Exakt detta: [länk]

Model på kylen är qr2619fx
Och har produktnummer: 927786721

Kan någon tipsa om en bra sida där jag kan få hem rätt filter som passar?

Med vänlig hälsning, Törstig
Den skall passa, jag har exakt samma skåp! Ring deras support, de är grymma!

• Skärmdump av Electrolux-webbsida där man kontrollerar produktens kompatibilitet med reservdelar genom att ange produktnummer (PNC).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Frassemannen skrev:
Den skall passa, jag har exakt samma skåp! Ring deras support, de är grymma!
Hmm okej! Tycker inte munstycket på filtret ser exakt likadant ut som på gamla heller 🤔 upplever du att det är krångligt att få dit det nya?

har du fått den på bilden med vingar så är det fel. Min har utan vingar men samma artikel nr.

F Frassemannen skrev:
har du fått den på bilden med vingar så är det fel. Min har utan vingar men samma artikel nr.
Jag har fått den på bilden i länken jag skickade ovan. Den är returnerad nu och har beställt från en annan sida.
Hoppas den stämmer. Annars vet jag inte var man får tag i en med rätt munstycke?

Fortsätter tråden med en ny fråga:
I kylen med kolsyrat / kallt vatten har det börjat rinna fram vatten från underkant vattenenhet inne i kylen. Detta vatten rinner sedan ner i botten på kylskåpet och in bakom magnetlisten som sitter på insida kylskåpsdörr. När man öppnar dörren rinner vattnet ut i en "sväng" på golvet där dörren öppnats.
Om det är så att dräneringsslangen/öppningen som ska leda vattnet ut till ovansida kompressor har fått stopp, hur gör jag för att komma åt denna slang? Den sitter nog bakom vattenenhetens kåpa? Måste jag trycka fram slangarna via baksida av kylskåpet för att få fram vattenenheten? Eller är det enklaste att böka fram kylen och försöka få rensa via baksidan?
Det kanske inte är detta som är felet...det kan ju även vara någon anslutning som inte är tät.
Tips emottages gärna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.