126 859 läst ·
433 svar
127k läst
433 svar
Problem med kolsyra i kylskåp, Electrolux ERES3500X
UppdateringJ JonasKjerrman skrev:Lånar denna tråden lite, har ett Electrolux - Kylskåp ERES38820X som jag hållit i liv under 15+ år eftersom det är dåligt med alternativ.
Tyvärr så har då det nu börjat trassla då det kommer väldigt dåligt med vatten,
- Vatten utan kolsyra valt = Klent vattentryck
- Kolsyra valt = Först ett sprut, sen inget vatten alls, bara kolsyra
Någon som haft detta problem tidigare ? kalkpropp kanske ?
Tog isär vattenpumpen och det visade sig att kolen var helt slut på ena sidan, efter byte gick den igång men gick rätt dåligt, mätte upp lindningarna i motorn och dom verkar ändå ok
Slutade i vart fall med ny pump (som Electroluxaren sagt) och efter det funkar det fint
HejJ JonasKjerrman skrev:
Jag har ett väldigt liknande problem med mitt skåp, dvs kommer inget vatten.. kunde du beställa ny pump å byta själv eller måste det till en tekniker?
/Tack
Tjena!L larsa_n skrev:
Jodå, byta pump fixar du själv, bara av med locket så är det enkelt sen
Snyggt! Men den reservdelspump jag hittar kostar 5000 (!) https://shop.electrolux.se/c/pump-termisk-skydd/p/140014058014J JonasKjerrman skrev:
Tog du hem från Electrolux eller hade du en annan möjlighet?
Jag bytte kol i motorn först och körde med den några månader, men blev sen tvungen att köpa en helt ny pumpL larsa_n skrev:
Försökte också leta på via original tillverkaren, men dom verkar bara sälja till OEM så jag gav upp det
Ett tips kan vara att signa på Electrolux nyhetsbrev, tror det gav 15 % i vart fall
Tack för alla svar! UppskattasJ JonasKjerrman skrev:
Stort tack för svar! Får man loss ”knappen” på ett smidigt sätt om man får loss hela luckan?D draje skrev:
Med ”knappen” menar jag plastdelen man trycker glaset emot när man vill fylla upp glaset med vatten. 😊
https://www.byggahus.se/forum/threa...a-dispensern-fungerar-ej.553955/#post-6282380
Gjorde en ny tråd om min kyl där det fört var kolsyrapatron som var slut och nu fungerar inte vattendispensorn eller kolsyran efter att jag provade att starta om kylen.
Sen upptäckte jag denna. Så jag lånar tråden med mitt problem.
Gjorde en ny tråd om min kyl där det fört var kolsyrapatron som var slut och nu fungerar inte vattendispensorn eller kolsyran efter att jag provade att starta om kylen.
Sen upptäckte jag denna. Så jag lånar tråden med mitt problem.