ThomasLindgren skrev:
Den till höger alltså. Nu har vi satt klämringen först, sen satt packningen på den till höger och tryckt ner den och skruvat fast i klämringen.
Ska du verkligen använda "beslaget" till höger i bild? Är inte det bara en föhöjningsring? Nu får du ursäkta om jag gissar utan att veta men om jag jämför med min Purus-brunn så hade jag endast monterat klämringen ovanpå manchetten - färdigt! Om du monterar detta "beslag" ovanpå manchett och klämring, vad fyller den då för funktion?

Enligt monteringsbeskrivningen så ska man göra så som jag gjort.

K
jenfor skrev:
Tolkade det som att du tyckte att man först skulle försäkra sig om att den verkligen sitter fast och därefter fortsätta...

Ja, kam-exemplet var bättre... :-)
Så fel det kan bli :)
Tanken var att förklara att man inte får bort den utan att ha sönder tätskiktet när den är rätt monterad i fix. Inte att man skulle montera den och sen sitta och vänta tills den fullhärdat innan man fortsätter med annat.
Nåja, nu är det utrett :)

ThomasLindgren skrev:
Enligt monteringsbeskrivningen så ska man göra så som jag gjort.
Gäller inte denna monteringsbeskrivning om du ska lägga plastmatta? och en annan beskrivning för klinkers? Du har säkert gjort rätt och följt rätt anvisning - som sagt jag bara "spånar". Lycka till!

/Christer

OlofChrister skrev:
Gäller inte denna monteringsbeskrivning om du ska lägga plastmatta? och en annan beskrivning för klinkers? Du har säkert gjort rätt och följt rätt anvisning - som sagt jag bara "spånar". Lycka till!

/Christer
Nej om man ska ha plastmatta ska även den svarta packningen användas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.