9 597 läst ·
34 svar
10k läst
34 svar
Problem med klämringsmontering
Kommer förresten läggas tätskikt mellan brunnsfläns och golvet.
Frågan om klinkerramarna kvarstår dock, ska de bara läggas över brunnarna?
Frågan om klinkerramarna kvarstår dock, ska de bara läggas över brunnarna?
Okej, är det så man "ska" göra? För jag har såna där lustiga JAFO-påhitt med kombinerad klämring. Varken vill eller kan använda dem eftersom jag inte har någon JAFO-brunn.jenfor skrev:
Det har oerhört stor betydelse om man lägger den i fixet eller inte. Sitter den bara i fogen och ligger direkt mot tätskiktet så kommer detta att skavas sönder med tiden. Dessutom förstår jag inte hur man justerar höjden på den om man inte har fix under. Och jo Thomas, det blir ganska mycket fix att fästa i.
Fix innehåller en hel del polymerer vilket gör att det fäster på det mesta.jenfor skrev:
Jag föreslår att ni monterar en slukrist, som sig bör, i rejält med fix, Låter den genomhärda (28 dygn) och sen försöker ta bort den. Om ni lyckas rycka upp den så kan jag nästan garantera att brunnsmanschetten också släpper någonstans.
Vem har tid att vänta 28 dagar med att fortsätta arbetet?...ktm250 skrev:Fix innehåller en hel del polymerer vilket gör att det fäster på det mesta.
Jag föreslår att ni monterar en slukrist, som sig bör, i rejält med fix, Låter den genomhärda (28 dygn) och sen försöker ta bort den. Om ni lyckas rycka upp den så kan jag nästan garantera att brunnsmanschetten också släpper någonstans.
Tack för synpunkten! Bra att jag fick veta det nu innan jag ska göra duschen. Min tidigare metod använde jag i spygatten i bastun som ligger under lavarna och därmed aldrig blir utsatt för tryck eller liknande.jon_h skrev:Det har oerhört stor betydelse om man lägger den i fixet eller inte. Sitter den bara i fogen och ligger direkt mot tätskiktet så kommer detta att skavas sönder med tiden. Dessutom förstår jag inte hur man justerar höjden på den om man inte har fix under. Och jo Thomas, det blir ganska mycket fix att fästa i.
Vet egentligen inte vad du menar med ditt inlägg eftersom jag inte har skrivit nåt om att sluta arbeta, men men...jenfor skrev:
Det jag skrev var ett exempel som förklarar att vidhäftningen mot rostfritt är utmärkt, men det blev väl mer pedagogiskt med kam-exemplet.