Är det någon som kan hjälpa mig med en fundering jag har: Jag har tänkt att skruva fast min nya PURUS med tillhörande 13 mm brickor i reglarna för att sedan lägga golvspån, flyta och lägga klinkers. Problemet är att med brickorna så kommer överkanten på utloppet till avloppet i höjt med golvspånet och överkanten på avloppsrörets muff kommer en bit över spånets underkant. Är det meningen att man ska fräsa bort en del av spånet för att få dit muffen? Löser man det på något annat sätt??

Hoppas ni förstår min fråga, se foto

/Andreas

webmail

T
Vilket foto? Hade underlättat eftersom jag inte riktigt förstår din fråga.

Tryck på utökad svarsruta och bifoga fil eller lägg upp bilden på imgur.com

Redigerat:
Tack Tank. Det var nog fel på formatet, gör ett nytt försök med en bifogad bild. Hoppas det gör frågan begriplig.

/Andreas

• untitled.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stickan56
Redigerat:
Tack för svaret. Jag såg den noteringen i monteringsanvisningen, men för mig var det lite oklart vad som avses. Jag kan tycka att det känns fel att göra spånskivan lite tunnare över ett område, men jag antar att man kan kompensera det genom att regla upp intill "justeringen"?

Det finns ju brunnar till monteringsplattan där utloppet ligger längre ner såvida det inte är en sådan på din bild. Jag upplevde inga problem när jag monterade min monteringsplatta med brunn.. kan ha varit en oden dock inte riktigt säker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.