så, nu har vi bott i huset sedan i maj i år. ligger ett bambugolv i vardagsrummet.
när vi satte på golvvärmen efter att golvet var lagt så reste det sig. jag trodde det berodde på att det inte acklimatiserat sig tillräckligt (trots vi köpte det ett år innan vi la det)

men nu efter sommaren och golvärmen är på igen så reser sig golvet i ytter kanterna, främst då mot köket där det angränsar mot klinker.

vad göra? hur få jag ner det? går det att limma mellan plattan och golvet?
eller
försöka borra ner 2-3cm och plugga alt kemankare?
bara det att jag är väldigt rädd om golvärmen!

Vet inte hur du menar, normalt så blir väl golvet mindre då du sätter på golvvärmen för det ligger väl inte för tajt mot vägg utan du har ett mellanrum på 8-12mm

som jag skrev, golvet har rest sig. det har inte blivit större. det har ju lyft...

hm... Lite svår och förstå vad du menar ha trä fibrena rest sig eller ha hela golvet böjt sig uppåt?? Kan du via en bild?

en bild säger ingenting ju. hela golvet har rest sig. inga träfiber. golvet har rest sig.

B
När det gäller golvvärme så bör man hel limma golvet för att minska rörelsen och så skall man vara noga med ångspärr / fuktspärr så inte golvvärmen transporterar fukt upp i golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.