jag har satt fibercementskivor från byggmax utanpå pordränskivorna.
https://www.byggmax.se/trossbottens...MIs6u6o9aC5AIVBtKyCh0dHg8OEAQYAiABEgL12_D_BwE
Anledningen var att jag inte ansåg det lönt att putsa utanpå skivorna då de sitter under altanen.
Jag blev klar med uppsättningen igår och idag ser jag att de bågnar, dvs de vågar sig utmed grunden.
Varför har det blivit så?
Tål de inte solljus?
Har jag dragit åt skruvarna i underkant för hårt?
Är det naturligt med ett skruvasavstånd på 110 cm i överkant? Borde jag därmed sätt en skruv i mitten på varje skiva.
All tips mottaget tacksamt. Känner mig ganska uppgiven just nu
https://www.byggmax.se/trossbottens...MIs6u6o9aC5AIVBtKyCh0dHg8OEAQYAiABEgL12_D_BwE
Anledningen var att jag inte ansåg det lönt att putsa utanpå skivorna då de sitter under altanen.
Jag blev klar med uppsättningen igår och idag ser jag att de bågnar, dvs de vågar sig utmed grunden.
Varför har det blivit så?
Tål de inte solljus?
Har jag dragit åt skruvarna i underkant för hårt?
Är det naturligt med ett skruvasavstånd på 110 cm i överkant? Borde jag därmed sätt en skruv i mitten på varje skiva.
All tips mottaget tacksamt. Känner mig ganska uppgiven just nu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "fasadplugg"
Fasadplugg
Fasadpluggar är särskilt utformade för att ha hög hållfasthet och används ofta i grövre material såsom betong och natursten. De är också utmärkta för montering av plåt. Med sin robusta konstruktion kan de hantera stora belastningar och
Läs mer
De var relativt plana när jag satte upp dom...de buktade dock lite.
Men jag vände dom så att när jag satte upp dom så buktade de mycket svagt inåt....nu är har det alltså blivit tvärtom.
Det var spikrakt direkt efter att de sattes upp...
Men jag vände dom så att när jag satte upp dom så buktade de mycket svagt inåt....nu är har det alltså blivit tvärtom.
Det var spikrakt direkt efter att de sattes upp...
En fundering:
I och med att du ska täcka det hela med en altan och inte bryr dig om hur det ser ut, spelar det någon roll om de bågnar lite?
I och med att du ska täcka det hela med en altan och inte bryr dig om hur det ser ut, spelar det någon roll om de bågnar lite?
Inget som är så stelt så det står för sig själv och kan fästas in med skruv/bult, det jag ser är att den duk du har där kommer att sättas igen av småskit och regn, så ventilationen kommer att avta från pordrän/isodrän som det verkar vara där, se till att få ett tak över, finns till dito materiel
Borde det inte finnas någon gummimatta som man skulle kunna använda istället för fibercementskiva?
Gummiduken som då är flexibel skulle kunna fästad (vid bakom/tillsammans med täcklisten) med de betydligt billigare nitarna.
Gummiduken som då är flexibel skulle kunna fästad (vid bakom/tillsammans med täcklisten) med de betydligt billigare nitarna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden