Har råkat ut för en konstigt problem i köket.
Vi skulle byta taklampa i köket. När jag koppla in den nya så lyser den hela tiden går ej att släcka.
Koppla då in den gamla som vi har haft uppe ett tag. men då gick inte den att tända.
har testat båda lamporna i andra uttag och där funkar dom.
strömbrytaren är en fjädrar vippbrytare med dimmerfunktion.
någon som har någon idé om vad felet kan vara?
Vi skulle byta taklampa i köket. När jag koppla in den nya så lyser den hela tiden går ej att släcka.
Koppla då in den gamla som vi har haft uppe ett tag. men då gick inte den att tända.
har testat båda lamporna i andra uttag och där funkar dom.
strömbrytaren är en fjädrar vippbrytare med dimmerfunktion.
någon som har någon idé om vad felet kan vara?
Peppsson skrev:
Har råkat ut för en konstigt problem i köket.
Vi skulle byta taklampa i köket. När jag koppla in den nya så lyser den hela tiden går ej att släcka.
Koppla då in den gamla som vi har haft uppe ett tag. men då gick inte den att tända.
har testat båda lamporna i andra uttag och där funkar dom.
strömbrytaren är en fjädrar vippbrytare med dimmerfunktion.
någon som har någon idé om vad felet kan vara?
Jag skulle tro att dimmern är en typ som känner av vilken last som är ansluten. För att den på nytt ska göra detta krävs det att du gör den strömlös några sekunder genom att bryta på säkringen. Jag antar att ni bytt typ av last och/eller effekt. Vad är det för typ av ljuskälla i den gamla, effekt. Och den nya?
Har du bytt brytare också?
Vad är det för brytare?
Någon bild på baksidan?
Min tanke pga märkningen på brytarna framsida är att det finns 3 vippor som tänder 3 olika lampor.
Då sitter impulsfjädern på fel sida, den ska sitta på den sida som är märkt med pil.
Vad är det för en dimmer (beteckning på den) och vad är det för ljuskälla?
Svara du på de här frågorna så kan du få hjälp.
Vad är det för brytare?
Någon bild på baksidan?
Min tanke pga märkningen på brytarna framsida är att det finns 3 vippor som tänder 3 olika lampor.
Då sitter impulsfjädern på fel sida, den ska sitta på den sida som är märkt med pil.
Vad är det för en dimmer (beteckning på den) och vad är det för ljuskälla?
Svara du på de här frågorna så kan du få hjälp.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 214 inlägg
Bra tråd! 
Satte ikväll in några nya LED-lampor hos syrran och råkade ut för problemet med lampor som lyste oavsett om man slog på eller av brytaren. Bytte LED mot halogen och allt funkade utmärkt. Tack!
Satte ikväll in några nya LED-lampor hos syrran och råkade ut för problemet med lampor som lyste oavsett om man slog på eller av brytaren. Bytte LED mot halogen och allt funkade utmärkt. Tack!
Klicka här för att svara

