173 läst ·
2 svar
173 läst
2 svar
Problem med dålig luft
Hej allihopa
Har råkat ut för en för mig gåta och försöker få lite klarhet i vad som händer
Bor i en lägenhet, som var en vind, en gång i tiden för längesedan
Jag köpte AC men när den är igång så blir luften full av partiklar efter bara ett par 10 minuter
Så jag köpte en luftrenare och den går på högvarv när AC är igång men stänger jag av AC så lugnar luftrenaren ner sig och efter några timmar med vädring är luften anständig igen
Det som oroar mig är att under dom dagarna jag använt AC nu har jag fått ont i lungorna så jag misstänker att detta hör ihop då luften var så svår att andas, det blev en tung luft, bara jobbigt att vara i den miljön
AC är helt ny och ingenting som läcker från den och jag följde tillverkarens instruktioner om hur jag skulle täta med medföljande tätningslist runt fönster osv
Någon som har en aning vad som kan orsaka det här?
Har råkat ut för en för mig gåta och försöker få lite klarhet i vad som händer
Bor i en lägenhet, som var en vind, en gång i tiden för längesedan
Jag köpte AC men när den är igång så blir luften full av partiklar efter bara ett par 10 minuter
Så jag köpte en luftrenare och den går på högvarv när AC är igång men stänger jag av AC så lugnar luftrenaren ner sig och efter några timmar med vädring är luften anständig igen
Det som oroar mig är att under dom dagarna jag använt AC nu har jag fått ont i lungorna så jag misstänker att detta hör ihop då luften var så svår att andas, det blev en tung luft, bara jobbigt att vara i den miljön
AC är helt ny och ingenting som läcker från den och jag följde tillverkarens instruktioner om hur jag skulle täta med medföljande tätningslist runt fönster osv
Någon som har en aning vad som kan orsaka det här?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Undertryck blir det. För öppnar jag ett fönster längre ifrån försvinner en del undertryck. Det är en delmav min fråga, isoleringen under golvet är spån, och det är gammalt sådant, om det finns otätheter suga det då upp och är det dammet från det som gör att det blir svårt att andas inomhus?Centano skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara