7 498 läst ·
9 svar
7k läst
9 svar
Problem med centraldammsugare canvac premium LCD
Problemet är att den går i 5 sec sen stängs den av, då måste man bryta strömmen för att starta den igen. I displayen sitter ett batteri, kan det vara det som är slut? Det är inte fel på kol, motor. För när man koppla bort motorn och sätter på dammsugaren ger den ström i 5 sec och sen stängs den av.
Mvh Patrik
Mvh Patrik
Något annat är igång och ligger på samma gruppsäkring som dammsugaren?
Vilken karakteristisk på säkringen (B eller C)?
Dammsugaren har kanske för hög startström för att kunna vara avskärmad ned en säkring med B-karakteristik
Vilken karakteristisk på säkringen (B eller C)?
Dammsugaren har kanske för hög startström för att kunna vara avskärmad ned en säkring med B-karakteristik
det har funkat i8 år och när man kopplar bort motor så blir det samma sak ström i5sek men det satt en batteri i displayen.ska prova att byta det men det verkar lite konstigt med ett batteri innanför displayenU Uffe A skrev:
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Har du testat det som står i manualen?
Det sitter automatsäkringar I den där som är självåterställande (överströmsskydd med autoåterställning).
Så Det kan vara motorn som är kaputt, går den trögt om du roterar den för hand?
Det finns andra tester som står att man kan göra som är lättare att läsa i manualen än jag skriver här
http://mediabank.canvac.se/?sektion=3&kategori=3
Det sitter automatsäkringar I den där som är självåterställande (överströmsskydd med autoåterställning).
Det finns andra tester som står att man kan göra som är lättare att läsa i manualen än jag skriver här
http://mediabank.canvac.se/?sektion=3&kategori=3
Redigerat:
tror inte det fel motorn den snurrar fint kol finna kaske kretskortet har gått5 AlmostDwarf skrev:Har du testat det som står i manualen?
M malmpatrik10 skrev:Det finns andra tester som står att man kan göra som är lättare att läsa i manualen än jag skriver här5 AlmostDwarf skrev:Har du testat det som står i manualen?
[länk]
[länk]
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Så motorn varvar upp fint när du startar den, och därefter slocknar displayen och motorn stannar ? Eller är den tänd hela tiden?M malmpatrik10 skrev:
Det går inte att komma fram till nån servicemeny och se om det finns några felkoder?
Man skullenollställa den trodde inte man kunde göra det på den maskinen
Hej,
Det verkar som jag har fått precis samma problem som du beskriver, fast jag har modellen Premium Bag.
Har försökt hitta i instruktionsboken hur man nollställer maskinen men lyckas inte hitta någon info.
Hur gjorde du för att nollställa?
Tack på förhand!
Det verkar som jag har fått precis samma problem som du beskriver, fast jag har modellen Premium Bag.
Har försökt hitta i instruktionsboken hur man nollställer maskinen men lyckas inte hitta någon info.
Hur gjorde du för att nollställa?
Tack på förhand!
Klicka här för att svara