Hej

Har en bergvärmepump av modell Bosch EHP 9 LW/M kopplad till golvvärme som strular, eller det kanske är snarare inkopplingen, jag vet inte.

Nu när det har varit kallt omkring -18grader så går en snabbsäkring vilket gör att pumpen stannar. När detta inträffar så lyser endast bakgrundsbelysningen på displayen samt lysdioden för att pumpen är påslagen men även lysdioden för elkassetten. Min teori är att pumpen har svårt att komma upp i den temperatur den vill och drar igång elkassetten vilket slutar med att säkringen går.

Vad är det som avgör att pumpen drar igång elkassetten? Är det att temperaturen inte stiger tillräckligt snabbt/inte stiger alls.
Går det stänga av elkassetten helt som tillfällig lösning? Kan liksom inte hålla på att kolla om pumpen går eller inte

Kan tillägga som workaround att jag har ändrat lite på pumpen så att jag får längre framledningstemperatur i förhoppning om att elkassetten inte ska gå igång (t.ex. när vi inte är hemma). Men den har stannat två ggr innan jag gjorde detta och då upptäckte jag inte det på en gång så det är runt 12-13 grader inne nu vilket inte är så kul

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.