Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hej, vi har byggt med totalentreprenad för 2,5 år sedan. För lite drygt ett år sedan började plattsättarna åtgärda ett fel i badrummet. Det tog 32 veckor trots att det var ett litet fel. Under denna tid stod vi utan dusch i många veckor, uppbrutet golv, avsaknad av dörr och dörrkarm mm mm. Kommunikationen var katastrofal. Ersättningen obefintlig.
I början av året upptäcktes i princip samma fel. Myresjöhus är väldigt svåra att kontakta.
Utan att dra historian för långt. Vad har vi för rättsligt skydd? Vad kan vi kräva? Ska vi gå med på att det tar tre veckor att svara på en enkel fråga och vart kan man vända sig för stöd i frågan?
Det är alltså dörrsmygen i mdf som har svällt lite i underkant? De där tål inte vatten, så pm man svabbar frikostigt t.ex. så kommer det bli så.
Jag skulle rekommendera att ni kapar av 10 mm på den och lägger en våtrumsfog under istället. Då kommer ni få bort det skadade materialet och minska känsligheten.
Jag skulle rekommendera att ni kapar av 10 mm på den och lägger en våtrumsfog under istället. Då kommer ni få bort det skadade materialet och minska känsligheten.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Men är det så att du har bakfall, så att vatten blir stående mot smygen?
Vad exakat är problemet?
Vad exakat är problemet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 137 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 137 inlägg
För att ta den sista frågan, kommunens konsumentvägledare och Konsumentverket är specialister på juridiken för konsumenter.M Marilis skrev:
Klicka här för att svara
