1 298 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Problem med avlopp/toalett vatten av rinning.
Hej, vi har byggt ett nytt hus för ca 6 månader sen och har ett problem med avloppet till toaletten, markplan.
Problemet består utav att ibland så rinner inte det spolade vattnet undan.
Detta kan uppkomma när som helst och brukar pågå någon dag.
Sen fungera avloppet precis som vanligt igen?
Vi har tagit hit en slamsugbil som sög rent rören, då fick han upp singel och flytspackel.
Det var bra någon dag men sen återkom problemet.
Någon som har en aning om vad det kan vara för problem? Kan det ha något med lutningen på röret att göra?
Det är så konstigt eftersom att det bara är problem ibland.
Problemet består utav att ibland så rinner inte det spolade vattnet undan.
Detta kan uppkomma när som helst och brukar pågå någon dag.
Sen fungera avloppet precis som vanligt igen?
Vi har tagit hit en slamsugbil som sög rent rören, då fick han upp singel och flytspackel.
Det var bra någon dag men sen återkom problemet.
Någon som har en aning om vad det kan vara för problem? Kan det ha något med lutningen på röret att göra?
Det är så konstigt eftersom att det bara är problem ibland.
Har ni eget avlopp? Då kan problemet också ligga i filterbädden. Har du dålig infiltrering, då stiger nivån i trekanmarbrunnen. Hamnar den över nivån av inkommande avloppet från huset, då blir avrinningen dålig tills allt är infiltrerat
Singlet kom från markentreprenaden som inte täckte spolrören för att sedan köra en massa singel över det öppna röret. Tyvärr har dom gått i konkurs.
Flytspacklet hamnade där när byggentreprenören slarvade med täckning när dom kaklade badrummet.
Avloppet skall gå från huset direkt ut i det kommunala.
Kan tillägga att det är ett parhus där grannen använder samma avlopp och dom har inga problem.
Flytspacklet hamnade där när byggentreprenören slarvade med täckning när dom kaklade badrummet.
Avloppet skall gå från huset direkt ut i det kommunala.
Kan tillägga att det är ett parhus där grannen använder samma avlopp och dom har inga problem.
Klicka här för att svara