H Harald Blåtumme skrev:
Kabinen måste ju ha kommit dit på något sätt när den installerades. Detta måste bara gå!
Ja dit har den ju kommit, jag är dock inte säker på att den kommer därifrån utan att helt monteras ned 😂

Men jag ska försöka flytta den så mycket som det går på diagonalen och förhoppningsvis så kommer jag åt golvbrunnen.

På min modell (Granvik) satt fronten fast så här:
Instruktionsbild som visar hur man lossar fronten på en duschkabinmodell Granvik genom att dra ut ena ytterkanten enligt steg a, b och c.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och det var bara att ta tag i ena ytterkanten och dra utåt så lossade den.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Den fyrkantiga modellen likadant
Illustration av monteringsanvisningar för en fyrkantig duschkabin, fokuserar på bottenramen, hörnbotten och installationsdetaljer som handtagsskruvar.
Skapa konto

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ta en bild på pjäsen.
Ursäkta stöket, livet som en småbarnsförälder 😂

Vad jag kan se så är botten helt solid, har försökt dra i den men inget som "lossnar".

• Badrum med en duschkabin och toalett bredvid. Inuti duschkabinen finns olika flaskor och föremål, samt en bit leksaksskena på golvet bredvid.
    Skapa konto
  • Duschkabin med stabil botten och glasdörrar i ett badrum med handdukar på golvet och flera föremål på hyllan i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Badrum med duschkabin, toalett och handfat. Golvet är rörigt med olika rengöringsprodukter och leksaker i duschkabinen. Svart glas och kaklade väggar.
    Skapa konto
A Alex1989 skrev:
Ursäkta stöket, livet som en småbarnsförälder 😂

Vad jag kan se så är botten helt solid, har försökt dra i den men inget som "lossnar".
Är det där verkligen en duschkabin?
EDIT det ser onekligen ut som en Norvik
Modern duschkabin med svart ram och glasväggar i ett badrum. Kabinen har duschmunstycke och kontrollpanel. Spegel och handfat till vänster.
Skapa konto

Duschkabin i ett modernt badrum med växter och spegel.
Skapa konto

Men hur avlopp till en sådan ska kopplas..borde vara direkt utan golvbrunn.

Redigerat:
Knepigt hur denna installerades när det gjordes. Kanske man behöver demontera delar av innertaket för att komma åt? Tråkig installation.

__
PS. Ser ut som att man byggt in kabinens takdusch i undertaket, förhoppningsvis kan undertaket demonteras hyfsat enkelt så man kommer åt att utföra vanligt underhåll typ rensa golvbrunn, städa av bakom och under kabinen osv.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.