Hej
Hoppas det finns någon målarkunnig här som kan hjälpa mig för jag har gjort en tavla. Jag bor i lägenhet och hade lite fläckar/märken i taket som jag ville måla över. Vet dock inte vilken färg som taket är måla med ursprungligen eller exakt material men troligen är det bara målad cementplatta. Skaffade därför Bekers Interio takfärg som jag tänkte skulle kunna lösa uppgiften hyfsat. Förstod såklart att det inte skulle bli perfekt att bara bättre på färgen över fläckarna men resultatet blev extrem mycket sämre än förväntat.
Så nu står jag här med problem. Finns det något sätt att rädda detta utan att måla om hela taket? Men även om jag skulle måla om hela taket så är det i vissa vinklar stor nyansskillnad mellan den nya färgen och den befintliga, så även om jag målar hela taket så är jag rädd att det kommer bryta mot resten av lägenheten. Så hur gör jag för att hitta en färg som är närmare den ursprungliga?
Tittar man dock rakt underifrån så ser man knappt det ommålade området så jag har lite svårt att sätta fingret på vad jag egentligen gjort för fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto