Jag har skaffat en ny klinga till min dewalt 770 som har ett antal år med samma klinga på…

Jag har förstått att jag ska köra en insexnyckel på varje sida - hålla emot den ena och vrida på den andra - problemet är att det inte rör sig en millimeter när jag tar i… gör jag fel eller finns det något ”trick”?

Drar du åt rätt håll så att du inte spänner det? Tror min metabo är vänstergängad om jag inte minns helt fel.

Stod med-urs i någon instruktion- så det tror jag inte…

Hur tungt är normalt?

Kan sitta rätt hårt, ffa om klingan någon gång kilat fast eller om det råkat börja rosta lite i gängorna.

G Gallianoman skrev:
Stod med-urs i någon instruktion- så det tror jag inte…
Ska du vrida medurs för att lossa är den vänstergängad.

• Gilla
F_man
  • Laddar…
…det där med medurs och moturs - det kan vara svårt… 😳

G Gallianoman skrev:
…det där med medurs och moturs - det kan vara svårt… 😳
Det var nog betydligt enklare på den tiden de flesta hade ett mekaniskt armbandsur eller fickur.

F fribygg skrev:
Det var nog betydligt enklare på den tiden de flesta hade ett mekaniskt armbandsur eller fickur.
Extra svårt för oss lite bättre bemedlade som har anställda som öppnar skruvkorkarna åt oss.

Hep Hep skrev:
Extra svårt för oss lite bättre bemedlade som har anställda som öppnar skruvkorkarna åt oss.
Vi bättre bemedlade dricker vin med kork kork, som i och för sig öppnas av någon annan. 😂

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Tufft, om du shabrerar drickan istället lär du få klart för dej vilken riktning drycken ska ur flaskan och klingan ska från sågen.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vi bättre bemedlade dricker vin med kork kork, som i och för sig öppnas av någon annan. 😂
Givetvis. Fast även en korkskruv av klassisk modell fungerar som minneshjälp för den svage.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.