2 780 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Problem med att byta från Dimmer till Trapp
Åtminstoende Shellyn jag länkade till går att köra utan N-anslutning. Dock så kräver den ”When using the device without neutral, Shelly Dimmer 2 requires at least 10W of power consumption to operate. If the connected light has a smaller power consumption, then Shelly Bypass is needed for the device to work.”E etompau skrev:
Jag har ju dock N som inte används bakom brytaren så funkar det inte får jag använda dessa.
Har nu satt in en ”vanlig” dimmerpuck för att ersätta min gamla svarta. Av/på och simning funkar på denna men min andra brytare funkar inte alls. Har kopplat den ena vita från denna till plint märkt x på nya dimmer och den andra till plint märkt L på den nya dimmer. Är den nya brytaren av fel sort? Har även försökt byta de vita kablarna utan framgång.E etompau skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


