E etompau skrev:
Ja det ska funka. Tänk på att dessa enheter (Plejd/shelly) kräver N-anslutning.
Åtminstoende Shellyn jag länkade till går att köra utan N-anslutning. Dock så kräver den ”When using the device without neutral, Shelly Dimmer 2 requires at least 10W of power consumption to operate. If the connected light has a smaller power consumption, then Shelly Bypass is needed for the device to work.”

Jag har ju dock N som inte används bakom brytaren så funkar det inte får jag använda dessa.
 
E etompau skrev:
Varför blanda in en nolla i brytaren?
En trappbrytare med fjäder funkar bra mot Shelly/Plejd för momentant slutning.

En brytare är inte ett uttag.
Har nu satt in en ”vanlig” dimmerpuck för att ersätta min gamla svarta. Av/på och simning funkar på denna men min andra brytare funkar inte alls. Har kopplat den ena vita från denna till plint märkt x på nya dimmer och den andra till plint märkt L på den nya dimmer. Är den nya brytaren av fel sort? Har även försökt byta de vita kablarna utan framgång.
 
  • Grön dimmerpuck monterad i vägg med vita kablar anslutna till plintar märkta X och L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installationsanvisning för en dimmer med schemas ritningar över hur ledarna ska anslutas och illustrationer av monteringsstegen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen elinstallation med en ny dimmerpuck, vita kablar anslutna till plintar märkta X och L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.