Problemet är att vattnet blir brunt ibland. Det blir mest uppenbart när man fyller upp badkaret. Men upplever det även i köket
Det gäller både VV och KV

Jag upplever det även om har varit hemma till och från under en dag Så det är inte bara när jag varit borta några dagar
Jag haft problemet max ett eller två år.
Kommunen har inte gjort något större arbete. Men då dett pågått under en längre tid så faller det bort.

Fakta...
Det en villa 2plan kommunalt VA. samtliga rör från vattenmätaren är nya uppvärmning är luft/ vatten monterad ,2016 jag har en 30l vvb på utloppet från vp. jag har den eftersom jag har vvc. den är från 2017 ca.
Huvudledningen på min fastighet är från 1959 när huset byggdes. Jag vet inte säkert men jag är tämligen säker.

Jag gissar att det är huvudledningen. som börjar tröttna.

Claes Sörmland
Jag gissar på detsamma, att det är servisledningen in till huset som är full av rostslam.

Är servisen från 1959 och galvad (det troliga) så är det hög tid att byta den, den kommer att läcka vilket år som helst. Typ alla hus i mitt grannskap har bytt sin galvade servis p g a läckor och den installerades 1964 ungefär. Och då har det bruna vattnet försvunnit.

Ibland är det jobbigt att ha rätt 😉
Men det hade kunnat vara värre.... Uppfarten hade kunnat vara längre.
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag gissar på detsamma, att det är servisledningen in till huset som är full av rostslam.

Är servisen från 1959 och galvad (det troliga) så är det hög tid att byta den, den kommer att läcka vilket år som helst. Typ alla hus i mitt grannskap har bytt sin galvade servis p g a läckor och den installerades 1964 ungefär. Och då har det bruna vattnet försvunnit.
Då är det som jag trodde.... Tack!
Rostig servisledning från ett flerfamiljshus, byggd på 60-70-talet, med synlig korrosion inuti och på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kom på att egentligen borde jag vetat bättre Så här ser en servisledning till ett flerfamiljshus ut byggt slutet av -60talet början på -70

Då ska man lista ut vilken storlek på servisen man ska ha. Det är 20m gissnings vis...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.