Hej,
idag fick jag tillbaka min 525:a efter vinterservice.
Ville givetvis provköra lite och se om den fungerade.
Jag använder kurvbana tillbaka till laddstationen och till min förvåning missade
"Jakob" återkallningen. Provde ett flertal gånger med samma resultat, dvs han fortsatte bara på sin kurvbana.
Någon som vet om det är ändrat något i nya programvaran?
//AXO
idag fick jag tillbaka min 525:a efter vinterservice.
Ville givetvis provköra lite och se om den fungerade.
Jag använder kurvbana tillbaka till laddstationen och till min förvåning missade
"Jakob" återkallningen. Provde ett flertal gånger med samma resultat, dvs han fortsatte bara på sin kurvbana.
Någon som vet om det är ändrat något i nya programvaran?
//AXO
Din åf har glömt meddela dig att du efter de senaste uppdateringarna nu bör ha två infångare efter varandra. 1m ut och ca 50 cm mellan de båda. Detta då kurvbanan inte är lika "vid" som tidigare. Skulle roboten då träffa "basen" på infångaren så registreras den inte. Så missar den första så tar den nummer 2 istället. Man kan låta det vara en infångare men då med risk att maskinen allt som oftast missar densamma.
När jag hämtade min 527:a från vinterservicen så rekommenderade åf att ställa om till kurvbana för den hade blivit mycket bättre. Blev mycket glad över detta då den under en sommar gjort hemska spår längs slingan.
Men jag var tvungen att göra en infångare innan garaget. 5 cm bred 1,5 lång 2 m från garaget.
Gjorde detta men vid testkörning så missade den infångaren ett flertal gånger.
Ska göra enligt skiss ovan för det bör ju lösa problemet.
Hur noga är det med bredden? svårt att lägga kabeln precis på 5 cm. Är det bättre att den är 4-5 cm eller 5-6 cm ?
Har korta rakor innan garaget. Är det ok att lägga infångaren strax innan en kurva?
Satt att kommer blir problem med genvägarna vilket jag måste ha.
ÅF sa att dessa ej behövdes samt att de sällan ändå fungerade i den nordiska klimatet då tjälen kan modifiera triangeln.
Läste just i manualen att den slutar med kurvbanan efter en viss tid. Vad är denna tidsgräns?
Låter inte bra i mina öron för då kommer för förbaskat bli spår vid slinan som orsakar sliranden och ev stopp.
Men jag var tvungen att göra en infångare innan garaget. 5 cm bred 1,5 lång 2 m från garaget.
Gjorde detta men vid testkörning så missade den infångaren ett flertal gånger.
Ska göra enligt skiss ovan för det bör ju lösa problemet.
Hur noga är det med bredden? svårt att lägga kabeln precis på 5 cm. Är det bättre att den är 4-5 cm eller 5-6 cm ?
Har korta rakor innan garaget. Är det ok att lägga infångaren strax innan en kurva?
Satt att kommer blir problem med genvägarna vilket jag måste ha.
ÅF sa att dessa ej behövdes samt att de sällan ändå fungerade i den nordiska klimatet då tjälen kan modifiera triangeln.
Läste just i manualen att den slutar med kurvbanan efter en viss tid. Vad är denna tidsgräns?
Låter inte bra i mina öron för då kommer för förbaskat bli spår vid slinan som orsakar sliranden och ev stopp.
Klicka här för att svara
