mg765 skrev:
När jag tejpade tätt i krypgrunden använde jag först den billiga Etab byggfolietejp (blå). Efter ett par dagar när det började bli lite fuktigt började tejpen släppa precis överallt.

Så jag fick börja om från början med den dyrare Etab flexibel byggfolietejp (grön), vilket var en succe. Tejpen fäster även i betong etc.

Om jag minns rätt har jag läst att T-Flex brukar rekommenderas, vilket också är en grön flexibel tejp som häftar riktigt bra.

Vid så stora volymer som du behöver finns det nog andra ställer att få tag på.
Jag har råkat ut för precis samma sak. Det är ju rätt märkligt att det kan vara så stor skillnad på tejp från samma tillverkare. Den gröna sitter oerhört bra, och jag har tyvärr gjort samma misstag som andra och använt den gröna tejpen (med skyddspapper) för att "temporärt" sätta upp saker.

Jag har också testat en del andra tejper, och än så länge skulle jag säga att Etabs gröna tejp är i paritet med T-Flex (och andra med skyddspapper). Den är dessutom rätt billig på t.ex. byggmax.

Tack för all info!

Vi byter till T-flex tejpen och tejpar om allt och byter plast där det behövs. Vi har mycket arbete framför oss med att byta ut all tejp.

Har använt Parocs rödvita till vårt hus, den sitter som berget så något måste ju vara på tok med er.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.