3 752 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Problem efter låsbyte
Hej!
Bytte igår mitt vanliga Assa 2002 mot ett Yale Doorman V2. Allt gick som det skulle och låset fungerar.
Dock har jag ett litet problem.
Innan var det inga som helst problem med att stänga dörren. Dvs lagom listtryck.
Med Yale låset så får man trycka till rejält på dörren för att den ska låsa sig. Något som blir besvärligt för barnen.
Går detta justera på något sätt? Flärparna i slutblecket är "öppna" så mycket det går.
Bytte även slutbläck till det som medföljde Yale låset då det jag hade inte såg riktigt likadant ut.
Dörren är en Swedoor från 2007.
Tack på förhand!
Bytte igår mitt vanliga Assa 2002 mot ett Yale Doorman V2. Allt gick som det skulle och låset fungerar.
Dock har jag ett litet problem.
Innan var det inga som helst problem med att stänga dörren. Dvs lagom listtryck.
Med Yale låset så får man trycka till rejält på dörren för att den ska låsa sig. Något som blir besvärligt för barnen.
Går detta justera på något sätt? Flärparna i slutblecket är "öppna" så mycket det går.
Bytte även slutbläck till det som medföljde Yale låset då det jag hade inte såg riktigt likadant ut.
Dörren är en Swedoor från 2007.
Tack på förhand!
Om du redan hade ett slutbleck 1487 kontrollera om det nya har samma plösmått (1487-X).
Kontrollera även hur bred springan är vid låset då yale doorman kräver ett mindre avstånd mellan lås och slutbleck än ASSA 2002.
Jag gissar på avståndet och det är lätt att testa med att lägga någon bricka under slutblecket så avståndet minskar och se om problemet löses.
Kontrollera även hur bred springan är vid låset då yale doorman kräver ett mindre avstånd mellan lås och slutbleck än ASSA 2002.
Jag gissar på avståndet och det är lätt att testa med att lägga någon bricka under slutblecket så avståndet minskar och se om problemet löses.
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Avståndet verkar OK. Bytte tillbaka till gamla slutblecket och då beter sid dörren som förut. Mätte avståndet från karm till öppning i slutblecket och det skiljde 2mm på det gamla och det nya. Antar att felet är där.
Klicka här för att svara