Hej, har en husqvarna diskmaskin som varnar för i40, pumpen går och tömmer maskinen, försökt att reseta och bryta strömmen men den piper och pumpen går att tömma maskinen.
Öppnat upp frånt och sida, förstått att det kan vara stopp vid tryckvakten men var sitter den?

Den sista bilden,
den behållaren ser ut att behöva tömmas, kan det vara problemet?

• Husqvarna diskmaskin med synliga komponenter och kablar inuti den öppnade fronten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husqvarna diskmaskin invändigt med synliga rör, kablar och komponenter, användaren letar efter tryckvakten på maskinen.
    Skapa konto
  • En närbild av insidan av en diskmaskin, med en halvfylld plastbehållare som innehåller smutsigt vatten.
    Skapa konto
Redigerat:
P Pefo22 skrev:
Hej, har en husqvarna diskmaskin som varnar för i40, pumpen går och tömmer maskinen, försökt att reseta och bryta strömmen men den piper och pumpen går att tömma maskinen.
Öppnat upp frånt och sida, förstått att det kan vara stopp vid tryckvakten men var sitter den?

Den sista bilden,
den behållaren ser ut att behöva tömmas, kan det vara problemet?
Om du inte fixat det så är felkoden att det är fel på pressostaten
den är analog så den har inte lyckats kalibrera sig
man byter den

J
Jag har också en Husqvarna diskmaskin som har varnat i40 då och då, tillslut vägrade den helt, efter forskning mm så köpte jag en ny pressostat och bytte den, du funkade den perfekt 1 diskning sen blev det samma fel igen 😔.
Kan man ha fått en dålig pressostat eller kan det vara fel i kablaget?

• Närbild på en pressostat i en Husqvarna-diskmaskin med synliga kablar i olika färger.
    Skapa konto
J Jockebanan skrev:
Jag har också en Husqvarna diskmaskin som har varnat i40 då och då, tillslut vägrade den helt, efter forskning mm så köpte jag en ny pressostat och bytte den, du funkade den perfekt 1 diskning sen blev det samma fel igen 😔.
Kan man ha fått en dålig pressostat eller kan det vara fel i kablaget?
den platformen ger inte felkod i40 för pressostat utan i10 i20

du kanske gjorde rent hålet innan du satte dit den nya? annars gör det, spola med varmvatten (hett)

men till 99% sannolikhet är det kretskortet från kina

• Gilla
Jockebanan
  • Laddar…
J
returen returen skrev:
den platformen ger inte felkod i40 för pressostat utan i10 i20

du kanske gjorde rent hålet innan du satte dit den nya? annars gör det, spola med varmvatten (hett)

men till 99% sannolikhet är det kretskortet från kina
Hoppsan, då har jag missat något men den vägrade att diska helt tills jag bytte pressostaten, då gick den perfekt 1 gång, sen samma sak. Den var ren och fin redan innan den började strula då vi alltid spolar av disken innan den kommer in i maskinen.
Ska kika på kretskortet om jag kan hitta någon dålig lödning eller komponent.

J Jockebanan skrev:
Hoppsan, då har jag missat något men den vägrade att diska helt tills jag bytte pressostaten, då gick den perfekt 1 gång, sen samma sak. Den var ren och fin redan innan den började strula då vi alltid spolar av disken innan den kommer in i maskinen.
Ska kika på kretskortet om jag kan hitta någon dålig lödning eller komponent.
allting är dåligt på dessa kretskort så hitta det som är relevant

• Gilla
Jockebanan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.