Hej!

Jag har ett problem som jag undrar om någon kan hjälpa mig med?
Jag har en villa som värms upp med hjälp av ventiler som sitter i taket och blåser varmluft.
Har flvp Nibe f750 och ett ventilationsaggregat CTC LVA 1 ER.
För ca ett år sedan började LVA att glappa. Felsökte till att så fort jag vek ut kretskortet lite så gick det, men när jag skruvade i det stannade det. Det löste sig dock när jag inte skruvade åt inspektionsluckan helt utan hade lite "glapp" där. För ett tag sedan började det glappa igen, när jag vänder kretskortet upp och ner funkar det dock. Har skruvat dit det så men har jäklats ett par gånger ändå.
Är det någon som har någon aning om vad det kan vara? Nåt känt fel?
Har funderingar kring att byta hela aggregatet men då fläkten är bytt för två år sedan undrar jag om man kan rädda det på nåt sätt då det kostar typ 35000 för ett nytt... Kan det vara så enkelt att det bara är att byta kretskortet eller kan d var nåt annat som jäklas?

Tack på förhand!//Ubbe
 
Det låter ju som att du har glapp på kortet, kanske en kallödning.

Ta en bild på kortet så kanske man kan ge något råd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.