Ena pelaren lutar allt för illa så tänkte lyft upp och rätat upp den samt plinten.
Dock ville inte den extra balk (grön linje) inpå följa med när man lyfte pelaren. Trots att den vilar ovanpå pelaren. Utan blev kvar ståendes på plinten ändå.
Drog då en bult genom (röd linje) längst nere på dom två stockarna och hoppades på att båda skulle resa sig. Pumpade och pumpade, den stod fortfarande kvar på plinten, allt brakade till och föll tillbaka.
Då tänker jag två alternativ...
1) Kalla in en Huddig-grävare som trycker på hela kalaset istället för att jag försöker dra med wires.
2) lossa den lutande stocken (grön) och arbeta utan denna. Sedan när allt är rakt och fint, korta och återmontera den.
Frågan är då.... Vågar man tabort den lutande (grön) eller är det ett jättetryck på denna?
Visa bilaga 92859