Hej,
Vi ska glesa och plasta innertaket i garaget och undrar om det är ok att lägga det 600 cc?
Jag tänker på plasten, då det ska på 500mm isolering och om det tynger ner plasten för mycket?
Ska sätta panel i taket och den kan fästas 600cc, så om det inte måste vara 300cc som för gips så hade det varit skönt.

Med vänlig hälsning
 
450 är inga problem iallafall för vanliga plasten. Dock finns det armerad plast som du lätt kan ha på cc 600.
 
Tomture61
Undrar varför det är att rekommendera cc 30 cm , i taket ?
 
H huggan skrev:
450 är inga problem iallafall för vanliga plasten. Dock finns det armerad plast som du lätt kan ha på cc 600.
Ok, vi har satt 0,2mm plast.
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Undrar varför det är att rekommendera cc 30 cm
Den rekommendationen tror jag grundar sig i att takbeklädnaden oftast är gips, som behöver infästningar var 30cm för att inte bli vågigt med tiden.
 
Detaamma gäller ex huntonit och liknande. Sätter man på typ 280mm cc eller vad nu storleken kräver.
 
Tomture61
X xLnT skrev:
Den rekommendationen tror jag grundar sig i att takbeklädnaden oftast är gips, som behöver infästningar var 30cm för att inte bli vågigt med tiden.
Jaaa , du har svaret . Tror dock att om du sätter diffplast först och glesar med cc 60 kommer inte isoleringsskivorna att rasa/sjunka ned , så tungt är inte isolering.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.