187 993 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
"FACTORY RECONDITIONED" vad innebär det? Är det en begnad som de renoverat upp?
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Hej igen nu var det beställt en Hitachi NR90AEPR på Ebay, får man spänt vänta några veckor innan den levereras =)
Jag har köpt några grejor från CPO som varit FR. Alla har fungerat utom en slagskruvdragare. Den har ett intermitent fel som dök upp efter man kört 10-30 minuterAndreas Ludde Lundell skrev:
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Den gick på 1970 kr inklusive allt enligt eBay.
Ville bara delge svaret jag fick från Postnord när jag ifrågasatte och frågade om varför de tar sån hög avgift för sin tulldeklaration jämfört med andra speditörer:
=================
Hej Pontus,
tack för din synpunkt.
Jag har tagit din synpunkt vidare till ansvarig enhet för kännedom.
I dagsläget finns det inga planer på att den avgiften ska ändras.
Tack för att du kontaktade oss, jag önskar dig en fortsatt bra dag!
Hej,
Jag undrar om ni tänker marknadsanpassa den avgift ni tar ut när ni importdeklarerar försändelser från utlandet?
Alla andra aktörer (DHL, UPS, Fedex) som jag haft erfarenhet av tar endast 50 kr i avgift medans ni tar 125 kr i avgift oavsett värdet på försändelsen. Detta slår ju oerhört snett och fel på försändelser med mindre värde.
Kan jag välja själv så kommer jag alltid välja bort er som leverantör när jag har den möjligheten så länge det är på detta viset. Hänvisa nu inte till att ni följer tullverkets anvisningar. För isf har de ju uppenbarligen olika anvisningar för olika företag (DHL osv).
Mvh
Pontus Lernhag
=================
=================
Hej Pontus,
tack för din synpunkt.
Jag har tagit din synpunkt vidare till ansvarig enhet för kännedom.
I dagsläget finns det inga planer på att den avgiften ska ändras.
Tack för att du kontaktade oss, jag önskar dig en fortsatt bra dag!
Hej,
Jag undrar om ni tänker marknadsanpassa den avgift ni tar ut när ni importdeklarerar försändelser från utlandet?
Alla andra aktörer (DHL, UPS, Fedex) som jag haft erfarenhet av tar endast 50 kr i avgift medans ni tar 125 kr i avgift oavsett värdet på försändelsen. Detta slår ju oerhört snett och fel på försändelser med mindre värde.
Kan jag välja själv så kommer jag alltid välja bort er som leverantör när jag har den möjligheten så länge det är på detta viset. Hänvisa nu inte till att ni följer tullverkets anvisningar. För isf har de ju uppenbarligen olika anvisningar för olika företag (DHL osv).
Mvh
Pontus Lernhag
=================
Självbyggare
· Stockholm
· 10 281 inlägg
UPS tar 100+moms och jag har vart med om klareringsavgifter upp till 3000kr. 125kr tycker jag är marknadsmässigt för tullning. Det är trots allt en del administration och papper som skall skickas.
Jag ser att jag var lite otydlig. Det jag var ute efter var egentligen bara avgiften för försändelser med mindre värde. Det är där en del av de andra speditörerna tar 50 kr. Det är där det slår väldigt oproportionerligt och så länge man inte själv kan tulldeklarera så är det en irriterande stor del av totalsumman som går till denna avgift.Robert-san01 skrev:
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Funderar på att beställa hem en batteridriven skruvdragare från USA, hur funkar det med laddare eftersom de inte har samma spänning? Köper man en omvandlare eller köper man en ny laddare i sverige? Funkar den med samma batterier då? Någon med erfarenheter?